تایید داروی بریهالی (هالوبتازول پروپیونات) برای پسوریازیس پلاکی توسط (FDA)
تایید داروی بریهالی (هالوبتازول پروپیونات) برای پسوریازیس پلاکی توسط (FDA)

داروی بریهالی (هالوبتازول پروپیونات) یک کورتیکواستروئید جدید بسیار قوی در پایه لوسیون است که ایمنی آن برای استفاده در هشت هفته به منظور درمان پسوریازیس پلاکی تایید شده است.

داروی بریهالی (هالوبتازول پروپیونات) یک کورتیکواستروئید جدید بسیار قوی در پایه لوسیون است که ایمنی آن برای استفاده در هشت هفته به منظور درمان پسوریازیس پلاکی تایید شده است. کمپانی تولید کننده این دارو Ortho Dermatologics می گوید: ما از این که توانستیم در کمترین زمان ممکن بعد از دریافت تاییدیه دارو را در دسترس قرار دهید بسیار خرسند هستیم. در حال حاضر بیماران یک گزینه موضعی برای درمان پسوریازیس پلاکی در اختیار دارند که قدرت بالایی داشته، به خوبی تحمل شده و برای مدت طولانی تری قابل مصرف است.

داروی بریهال:

داروی بریهالی یک کورتیکواستروئید موضعی بسیار قوی است که برای درمان پسوریازیس پلاکی در بزرگسالان تنها برای استفاده موضعی فرموله شده است. این دارو به صورت لوسیون ۰٫۰۱ درصد تولید می شود؛ بدین معنی که هر گرم از لوسیون حاوی ۰٫۱ میلی گرم هالوبتازول پروپیونات است.

داروی بریهالی به عنوان یک کورتیکواستروئید نقش مهمی در پیام رسانی سلولی، عملکرد ایمنی، التهاب و تنظیم پروتئینی ایفا می کند در هر حال مکانیسم دقیق آن در درمان پسوریازیس پلاکی مشخص نیست. کمپانی تولید کننده این دارو یکی از بزرگ ترین کمپانی های تولید کننده داروهای نسخه ای پوستی است که در حال حاضر بر روی تولید داروی بریهالی متمرکز شده است. این کمپانی تاییدیه دارو را در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۱۸ از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است؛ داروی بریهالی یک کروتیکواستروئید جدید بسیار قوی در پایه لوسیون است که ایمنی آن برای استفاده در هشت هفته تایید شده است.

ما از این که توانستیم در کمترین زمان ممکن بعد از دریافت تاییدیه دارو را در دسترس قرار دهید بسیار خرسند هستیم. در حال حاضر بیماران یک گزینه موضعی برای درمان پسوریازیس پلاکی در اختیار دارند که قدرت بالایی داشته، به خوبی تحمل شده و برای مدت طولانی تری قابل مصرف است.

تاییدیه سازمان غذا و دارو: ۶ نوامبر ۲۰۱۸:

تاییدیه سازمان غذا و دارو بر اساس انواع مختلف مطالعات صورت گرفته، دریافت شد. در این مطالعات، لوسیون بریهالی یک بار در روز برای مدت ۸ هفته مورد استفاده قرار گرفت و به طور کلی به خوبی تحمل شد و آتروفی اپی درمی چندانی را موجب نگردید. در بیشتر این مطالعات بعد از گذشت این مدت موفقیت هایی در درمان پسوریازیس پلاکی مشاهده شد. از جمله عوارض جانبی که بعد از ۸ هفته در بیش از یک درصد بیماران دیده شد شامل عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، درماتیت محل استفاده دارو و هایپرگلایسمی بودند.

استروئیدهای وضعی بیشترین استفاده را در درمان پسوریازیس دارند اما عوارض جانبی زیادی داشته و تنها برای دو تا چهار هفته قابل مصرف هستند. داروی بریهالی یک استروئید موضعی است که بدون بروز عوارض خاصی برای هشت هفته در درمان پسوریازیس پلاکی به کار می رود. بیماری پسوریازیس یک بیماری ناشی از سیستم ایمنی است که سرعت تکثیر سلول های پوستی را افزایش می دهد و موجب تجمع سریع آن ها در سطح پوست می گردد. سلول های پوستی اضافی پلاک های قرمز، برآمده و پوسته پوسته را تشکیل می دهند که خارش دار و گاها دردناک هستند. افراد مبتلا به پسوریازیس همچنین در معرض خطر بالای سایر شرایط جدی مانند بیماری های قلبی عروقی هستند. پسوریازیس پلاکی شایع ترین نوع بیماری پسوریازیس است.

از جمله عوارض لوسیون بریهالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متوقف ساختن عملکرد غدد آدرنال

سندرم کوشینگ؛ وضعیتی که در اثر قرارگیری بیش از حد در معرض هورمون کورتیزول ایجاد می شود.

افزایش قند خون

واکنش های پوستی در محل درمان

مشکلات بینایی مانند گلوکوم

تاثیراتی بر رشد و وزن در کودکان

  • منبع خبر : http://www.Drugs.com