خواص بیشمار مصرف عناب در بهبود بیماران پسوریازیس
خواص بیشمار مصرف عناب در بهبود بیماران پسوریازیس

عناب به علت دارا بودن آنتی اکسیدان ها برای بیماران پسوریازیس چه به صورت خوراکی و یا مصرف موضعی بسیار مفید است.

عناب به علت دارا بودن آنتی اکسیدان ها برای بیماران پسوریازیس چه به صورت خوراکی و یا مصرف موضعی بسیار مفید است. یکی دیگر از اثرات آنتی اکسیدان ها بر روی پوست است. آب عناب و عصاره آن را می توان بگونه ای موضعی استفاده کرد و برای درمان ناراحتی ها و التهاب های مختلف پوستی از جمله پسوریازیس، اگزما و آکنه مورد استفاده قرار داد.

عناب:

عناب (Jujube) میوه‌ای است بیضی شکل و به رنگ قرمز که علاوه بر خواص تغذیه‌ای، دارای خواص طبی متعددی می‌باشد و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف، جایگاه ویژه‌ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.

مصرف عناب و پسوریازیس:

عناب خون را تصفیه و سموم را از بدن دفع می‌ کند و سبب رفع مشکلات کبد می شود.

عناب برای  خشکی و خارش پوست در بیماران پسوریازیس، استفاده می شود.

برای رفع خارش بدن جوشانده عناب را با شکر شیرین کنید، میل شود.

تفاده از مغز این میوه در بیماران پسوریازیس، سبب سرعت بخشیدن به بهبود آن‌ ها می‌ شود.

به علت داشتن اسیدآمینه های مهم، باعث بهبود روند ترمیم ضایعات می شود.

عناب و سم زدایی:

ساپونین و آلکالوئید موجود در میوه عناب بطور مستقیم با تصفیه خون و از بین بردن سموم مضر در سیستم های بدن مرتبط است. این اثر آنتی اکسیدانی می تواند به جلوگیری از تعداد زیادی از اختلالات و بیماری ها کمک کند و همچنین سبب کاهش استرس در سیستم ایمنی و غدد لنفاوی می شود.

عناب و تنظیم سیستم ایمنی بدن:

عناب از جهات گوناگون برای سیستم ایمنی بدن مفید است. یعنی با توجه به میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در آن، از جمله ویتامین C، ویتامین A، ترکیبات آلی و اسیدهای موجود می توان آن را میوه ای مفید بشمار آورد. آنتی اکسیدان ها قادر به آزاد کردن رادیکال های آزاد هستند که برای تنفس بافت های سلولی آسیب رسان که مسئول بسیاری از بیماری های مزمن هستند مضر می باشند. ویتامین C نیز باعث تحریک تولید سلول های سفید خون می شود که خط اول دفاع از سیستم ایمنی بدن است.

عناب و جلوگیری از استرس و اضطراب:

ثابت شده است که میوه عناب اثرات ضد اضطرابی و تسکین دهنده خاص در بدن دارد. مصرف عصاره روغن عناب و یا مصرف میوه آن می تواند بر سطوح هورمونی تاثیر داشته و القاء آرامش در سطح بدن و ذهن داشته باشد. برای افرادی که بطور منظم از استرس مزمن و یا اضطراب رنج می برند مصرف عناب خشک شده باعث آرامش ذهن آنها شده و از بدن آنها در برابر گسترش هورمون های استرس زا محافظت خواهد کرد.

عناب و کنترل وزن:

خوردن میوه و سبزیجات یک پیشنهاد عالی برای کاهش وزن است و عناب را براحتی می توانید به این لیست اضافه کنید. تعداد کم کالری و پروتئین بالا و سطح الیاف میوه عناب می تواند نیازهای تغذیه ای شما را برآورده سازد و به شما احساس سیری دهد و در نتیجه احساس نیاز به خوردن میان وعده های غذایی در شما کاهش می یابد. این امر مانع هرگونه افزایش وزن خواهد شد.