خواص ضد التهابی غضروف کوسه در بهبود بیماری پسوریازیس
خواص ضد التهابی غضروف کوسه در بهبود بیماری پسوریازیس

مولکولی موسوم به «کوندروتین» که از غضروف کوسه ماهی گرفته می شود، تأثیر شگفت انگیزی در بهبود درد های مفصلی دارد.

مولکولی موسوم به «کوندروتین» که از غضروف کوسه ماهی گرفته می شود، تأثیر شگفت انگیزی در بهبود درد های مفصلی دارد. اتساع مویرگ ها و تکثیر عروق خونی جدید نقش اساسی در بروز بیماری پسوریازیس دارند.

از این رو، غضروف کوسه با خواص ضد رگزایی و ضد التهابی خود می تواند به بهبود علائم پسوریازیس کمک کند. التهاب ناشی از بیماری آرتریت پسوریازیس موجب باریک شدن عروق خونی و شکل گیری پلاک هایی می شود که می توانند شریان ها را مسدود کرده و جریان خون را مشکل سازند. به طوریکه بیماری آرتریت پسوریازیس یک تا چهار سال پس از تشخیص بیماری خطر ابتلا به سکته قلبی را تا ۶۰% افزایش می دهد. ۱۰ تا ۳۰% افراد مبتلا به پسوریازیس به آرتریت پسوریازیس مبتلا می شوند.

آرتریت پسوریازیس:

آرتریت پسوریازیس بیماری التهابی مفاصل است. التهاب منجر به سائیدگی مفاصل و استخوان و در بعضی مواقع تغییر شکل مفاصل می شود. این التهاب به دلیل تجمع سلول های ایمنی، رگ های خونی و سلول های دیگر در داخل مفصل است. درد، التهاب، قرمزی، خشکی صبحگاهی مفاصل و خستگی از علائم این بیماری هستند. در بیماری مزمن پسوریازیس رشد سلول های پوست به سرعت افزایش می یابد و در نتیجه قسمت هایی از پوست به رنگ سفید، نقره ای یا قرمز در می آید.

تحقیقات جدید در مورد غضروف کوسه:

در یک بررسی جدید در دانشکده پزشکی ژنو بالاخره تایید شد که کوندروتین برای بهبود مفاصل دردناک موثر است. متخصصان علوم پزشکی در این دانشکده طی یک آزمایش شش ماهه روی ۱۶۲ بیمار مبتلا به آرتریت پسوریازیس در دست هایشان به این نتایج دست یافته اند، آن ها دریافتند بیمارانی که در روز ۸۰۰ میلی گرم کوندروتین مصرف کردند، درد دست های آن ها کاهش یافت و توان آن ها در گرفتن اشیاء با دست های شان نیز بیشتر شد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، ۸۰۰ میلی گرم كوندروتین در واقع دو برابر دوزی است كه به طور معمول برای مصرف این ماده توصیه می شود.

كوندروتین به طور طبیعی در بدن تولید می شود اما تولید آن با افزایش سن كاهش پیدا می كند. بنابراین متخصصان معتقد هستند كه مصرف مكمل های این تركیب می تواند كمبود آن را جبران كند و از میزان درد و التهاب در مفاصل بكاهد.

اثرات آرتریت پسوریازیس بر بدن:

آسیب به مفاصل انگشت موجب درد و خشکی می شود و انجام فعالیت ها را با مشکل مواجه می کند.

ضعیف شدن ماهیچه ها؛

درد آرنج؛

فلس فلس شدن پوست: پوست ممکن است دچار خارش شود؛

زبر شدن ناخن ها؛

سلامت عاطفی؛

درد ستون فقرات و گردن؛

درد و خشکی پاشنه و کف پا؛

تورم کتف؛

پوست پوست شدن پوست سر؛

التهاب مفاصل موجب تجزیه غضروف، رباط ها و تاندون ها شده و ماهیچه ها را تضعیف می کند.

ترکیبات و اثرات غضروف کوسه:

حاوی پروتئین کلاژن، اسید آمینه های ضروری و غیر ضروری و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، روی، آهن،کروم و منگنز

دارای خواص ضد التهابی و ضد رگزایی؛ التهاب و رگزایی فاکتورهای مهمی در بروز و پیشرفت آرتریت پسوریازیس هستند.

تسکین درد مفاصل خشک و ملتهب

غضروف کوسه ماهی ترکیبی است که در درمان سرطان و روماتوئید آرتریت نقش بسزایی دارد. خصوصاً در جلوگیری از رشد تومورها و التهابات روماتوئید آرتریت نقش بسزایی دارد. کندروتین سولفات یک ترکیب کربوهیدراتی است که به حفظ آب در غضروف کمک می نماید و در نتیجه باعث قابلیت ارتجاع و انعطاف غضروف می گردد.

کاهش روند تجزیه غضروف

کمک به حفظ قابلیت ارتجاعی و خواص ضربه گیری غضروف

کمک به تولید مجدد غضروف مفاصل

محصولات تجاری غضروف کوسه:

غضروف كوسه در فرم های كپسول های mg250، mg500، mg740، mg750 و پودرهای glscoop 6 و قرض های mg 740، mg750 عرضه شده اند. كه mg750 باید ۳ تا ۴ بار در روز استفاده شود. باید غضروف كوسه به صورت ۱۰۰% خالص خریداری شود.

محصولات غضروفی به صورت تجاری در آمریكا بعنوان مكمل های غذایی فروخته می ‌شوند بیش از ۴۰ نام مختلف تجاری از غضروف كوسه در دسترس مصرف كنندگان قرار دارد.