خواص قدرتمند و دارویی خاک رس برای بیماری پسوریازیس
خواص قدرتمند و دارویی خاک رس برای بیماری پسوریازیس

بسیاری از افراد از خواص قدرتمند و دارویی خاک رس بی‌ اطلاع هستند، چرا که این خاک یکی از موثرترین مواد سم زدایی به شمار می‌ رود خواص سلامتی خاک رس شامل اثرات بهداشتی عمیق برای سیستم گوارش، پوست، اندام‌ های داخلی، سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و سم زدایی می‌ باشد. گفتنی است که […]

بسیاری از افراد از خواص قدرتمند و دارویی خاک رس بی‌ اطلاع هستند، چرا که این خاک یکی از موثرترین مواد سم زدایی به شمار می‌ رود خواص سلامتی خاک رس شامل اثرات بهداشتی عمیق برای سیستم گوارش، پوست، اندام‌ های داخلی، سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و سم زدایی می‌ باشد. گفتنی است که یکی از مزایای شگفت‌ انگیز خاک رس خواص ضد التهابی آن است که برای پوست معجزه می‌ کند. بیش از ۱۰۰ سال است که انسان ها با استفاده موضعی از خاک رس شاهد نتایج عجیب آن بوده‌اند. این ماسک‌ ها در درمان اگزما، آماس پوست و پسوریازیس موثر بوده و می‌ توانند روند طبیعی پیر شدن پوست را کند کنند.

پاکسازی سموم بدن با خاک رس:

این خاک حاصل خاکستر آتشفشان های سالیان درازی است که در مناطق مختلف یافت می گردد. خاک رس بنتونیت دارای بار منفی قوی یونی است که به همین دلیل برای زدودن سموم از بدن بسیار حائز اهمیت است.

یک بار منفی موجود در خاک رس اجازه می دهد تا موادی دارای بار مثبت چون سموم، باکتری های مضر، فلزات سنگین، آفت‌کش‌ ها و عوامل بیماری زا جذب آن شده و سلامت بدن را حفظ کند. بیش از ۵ هزار سال است که بشر با مصرف میوه و گیاهان زمینی هویج و غیره مقداری خاک را وارد بدن خود می‌ کنند. چرا که پس از نشستن این محصولات برخی باکتری های مفید و میکروارگانیسم‌ ها درآن باقی می مانند. بنتونیت خاک رس نیز حاوی پروبیوتیک و سایر ریز مغذی‌ هایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

استفاده موضعی از خاک رس:

در مقایسه با انواع خاک رس، خاک رس قرمز دارای مواد معدنی بالا‌تر بوده و پر از سیلیکا، آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. ماسک خاک رس قرمز با پاکسازی و از بین بردن سموم و سلول‌ های مرده پوست، پوست شما را تازه می‌ کند. این خاک، انتخاب خوبی برای بیماران پسوریازیس است.

برای ساخت این ماسک ها کافی است کمی از خاک رس را با آب مخلوط کرده و یک روز در میان به مدت ۲۰ دقیقه بر روی ضایعات خود قرار دهید و سپس پوست خود را شستشو دهید. به هنگام خرید خاک رس توجه داشته باشید که نوع دارویی آن خریداری شود.

باید گفت که خاک رس به باکتری های مضر روی پوست که ایجاد آکنه می‌ کنند اجازه فعالیت نداده و آنها را از بین می‌ برد از آنجایی که محصولات آرایشی بهداشتی مصرفی زنان ماهیت سمی دارند، توصیه می‌ شود که برای حفاظت از پوست خود حتما خاک رس استفاده کنند. برای تهیه ماسک از خاک رس از ظروف غیر فلزی استفاده کنید چون ظروف فلزی تاثیرش را کم می کند. مثلا از ظروفی مثل پلاستیک، شیشه، چوب و سرامیک.

برخی از خواص استفاده موضعی از خاک رس:

پاک سازی عمقی چربی پوست

جمع کردن منافذ باز پوست

روشن کننده و رفع کدری پوست

التیام بخش و ضد التهاب

کنترل کننده چربی پوست

برای پوست های مستعد پسوریازیس و اگزما

مناسب برای جوش های بعد اصلاح

تمیز کننده منافذ روی پوست بینی

سفت کننده پوست

مصرف نوع خوراکی و درمانی خاک رس:

پزشکان توصیه دارند این خاک را با معده خالی و حتی الامقدور یک ساعت پیش از خوردن غذا و هر نوع گیاه دارویی مصرف شود آگاه باشید که این خاک به هیچ عنوان در تماس با فلزات قرار نگیرد. روش مصرف این گونه است که ۱ تا ۲ قشق چایخوری خاک رس را با ۸ اونس آب فیلتر شده مخلوط کرده و به مدت ۳ روز مصرف کرد . پس از این مدت تا ۴ روز مصرف‌‌ آن را قطع کرده و سپس مجدد روند مصرف را پیش بگیرند. به هنگام خرید خاک رس توجه داشته باشید که نوع خوراکی یا دارویی آن خریداری شود.

خاک رسی که برای مصارف درمانی بکار می ‌رود باید خالص باشد، یعنی از زمین‌ های بکر، غیرآلوده از اعماق ۵ متری بدست آید. سپس این خاک بر روی پارچه‌ای پاک گسترانده شده و در مقابل نور خورشید قرار می ‌گیرد. به این وسیله خاک رس از آلودگی ‌ها عاری شده و قابل استفاده می ‌باشد.