درمان التهابات پوستی پسوریازیس با شامپو سینوا
درمان التهابات پوستی پسوریازیس با شامپو سینوا

شامپو سینوا (Sinova Sans-Psoria) یکی از موثرترین راه های درمانی جهت عوارض پوستی پسوریازیس می باشد. پوست اولين سد دفاعي بدن مي باشد و از لايه هاي سلولي متعددي تشکيل يافته است در طول هر ماه خارجي ترين قسمت پوست که لايه شاخي يا مرده نام دارد طي روندي هماهنگ توسط سلول هاي جوان تر […]

شامپو سینوا (Sinova Sans-Psoria) یکی از موثرترین راه های درمانی جهت عوارض پوستی پسوریازیس می باشد. پوست اولين سد دفاعي بدن مي باشد و از لايه هاي سلولي متعددي تشکيل يافته است در طول هر ماه خارجي ترين قسمت پوست که لايه شاخي يا مرده نام دارد طي روندي هماهنگ توسط سلول هاي جوان تر لايه زيرين جايگزين مي شود. در بيماري پسوريازيس مکانيسم تجديد سلولي دچار اختلال گشته و لايه شاخي نمي تواند از سلول هاي زيرين خود جدا شود و اين امر آغازي براي ايجاد مشکلات پوستي افراد مبتلا به پسوريازيس است. شامپو سینوا تعادل لايه خارجي پوست را تنظيم مي کنند به نحوي که با سست کردن اتصال بين سلولي لايه شاخي و ريزش آن پوستي شفاف تر و سالم تر را جايگزين مي سازند. همچنين مواد موثره در شامپو سینوا خاصيت ضد التهابي داشته و حتي در مشکلات جلدي ناشی از بیماری پوستی پسوریازیس مانند خارش سر، پوسته پوسته شدن، رطوبت رساني و رفع خشکي پوست سر اثرات مفيدي دارند.

شرکت سازنده:

واحد تحقیق و توسعه لابراتور دکتر روشن (Sinova) با بهره گیری از دستاوردهای روز دنیا و با همکاری لابراتور های همکار در کشور سوییس جهت تولید محصولات مراقبت از پوست و مو فعالیت می کند. شامپو سینوا (Sinova Sans-Psoria) ساخت این شرکت فعال داخلی در زمینه کنترل و درمان بیماری پوستی پسوریازیس می باشد.

مواد موثر:

اسید گلیکولیک: هیدروکسی اسیدها به عنوان اسکراب و لایه بردار لایه شاخی پوست (اپیدرم) کاربرد داشته و به ظهور سلول جدید و سالم کمک می کند. هیدروکسی اسیدها مانند یک جارو عمل کرده و سطح پوست را از پوسته های انباشته شده پاک نموده، ضخامت اپیدرم را به حالت نرمال نزدیک کرده و التهاب و خارش را تسکین می دهند.

عصاره بابونه: عصاره اين گياه در درمان اضطراب، التهاب، تحريکات پوستي، زخم و التهابات پوستی به کار مي رود. همچنين مواد موثره در عصاره بابونه خاصيت ضد التهابي داشته و  در مشکلات جلدي مانند خارش سر اثرات مفيدي دارند.

روغن تی تری: روغن چای با عصاره درخت چای ارگانیک خالص التهاب پوست را کم کرده و به پوست آرامش میدهد همچنین پوست را پاک از ضایعه نگه میدارد.

اسید سالسیلیک: اسید سالیسیلیک از طریق حل کردن ماده چسباننده بین سلولی که پوسته ها را در لایه شاخی به هم متصل می کند، پوسته ریزی را تسریع و در نتیجه باعث سست شدن کراتین می شود.

منتول: خاصیت ضد التهابی دارد و باعث تسکین خارش بیماری های پوستی می شود.

پانتنول: می تواند به تسریع روند بهبود زخمها كمك كند. این ویتامین، به عنوان حالت دهنده و نرم كننده در شامپوها، اسپری مو، حالت دهنده های مو و نیز مرطوب كننده ها مصرف فراوانی دارد.

روش مصرف:

۲ الي ۳ بار در هفته مو هاي سر را خيس و مقدار مناسب از شامپو را روي سر ماساژ دهيد و پس از ۳ دقيقه آبکشي نماييد.

توجه:

شامپو های سینوا عبارتند از:

Sinova Sans-sebo-derma

Sinova Sans-Psoria

Sinova Sans-dandruff

منظور از شامپوی درمانی پسوریازیس سینوا در این پست شامپوی شماره دوم یعنی Sinova Sans-Psoria می باشد که طرح آن به رنگ سبز است لذا هنگام تهیه این شامپو به این نکته مهم توجه کنید.

سایز:

۲۵۰ ميلي ليتر