درمان پسوریازیس با حمام کردن در نفت خام در شهر کوچک نفتالان
درمان پسوریازیس با حمام کردن در نفت خام در شهر کوچک نفتالان

حدود ۱۵۰۰۰ نفر در سال به شهر نفتالان آذربایجان سفر می کنند تا در نفت های محلی حمام کنند که دارای خواص دارویی منحصر به فرد هستند.

یادداشت سردبیر – سری CNN Travel: از آنجایی که اولین چاه نفت جهان در سال ۱۸۴۷ در آنجا حفاری شده است، آذربایجان بیشتر از ذخایر فراوان خود از “طلای سیاه” بهره می برد. بیش از ۱۷۰ سال بعد نفت خام نفت آذری هنوز هم ارزشمندترین منبع این کشور است. حدود ۱۵۰۰۰ نفر در سال به شهر نفتالان آذربایجان سفر می کنند تا در نفت های محلی حمام کنند که دارای خواص دارویی منحصر به فرد هستند.

شهر کوچک نفتالان:

اما در شهر کوچکی نفتالان، در ۳۲۰ کیلومتری غرب باکو در قله کوه های کوچک قفقاز، نفت محلی غیرمعمول – که بعدها نام نفتالان نامیده می شود – سفرهای زیادی را برای صدها سال جذب کرده است. این نفت خام برای استفاده تجاری بسیار ضخیم است و برای سوزاندن خیلی مفید نیست. اما گفته شده است که دارای خواص سلامتی است و بنابراین مردم از زمان های قدیم در آن حمام می کرده اند.

به تازگی، درمان هایی که شامل غوطه ور شدن در آن می شوند، از سر گرفته شده اند.

اماکن نهفته Naftalan در سال ۱۹۲۶ در دوران شوروی آذربایجان تاسیس شد، زمانی که به سلامتی جسمانی نیاز شدیدی بود. حدود ۱۵،۰۰۰ نفر در سال به اینجا می آیند تا در حمام های نفت گرم نشسته و بیماری خود را درمان کنند.

کاربرد Naftalan:

Naftalan مشهور است به کاهش بیش از ۷۰ بیماری پوستی، بیماری های مفصلی و استخوان. و به عنوان یک ضد عفونی کننده، ضد التهابی و حتی به عنوان یک بیهوشی استفاده می شود.

“این اثبات شده است که درمان موثر بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی، بیماری های پوستی، بیماری های زنان و اورولوژی و به خصوص نتایج خوبی در درمان روماتیسم است.” آذر وگیفوف، متخصص اصلی هتل Spa-Hotel قره باغ، به CNN Travel می گوید:

“درمان بی ضرر است و از لحاظ علمی ثابت شده است که حدود ۱۵۰۰ پروژه تحقیقاتی علمی و ۲۷۰ پایان نامه در این زمینه وجود دارد.”

پس چه چیزی باعث می شود این درمان خیلی خاص باشد؟

اثربخشی آن به غلظت نفتالین (حدود ۵۰٪)، که یک هیدروکربن است که یک ماده فعال در صابون های خاکستر زغال سنگ است که اغلب برای درمان بیماری های پوست مانند پسوریازیس و اگزما مورد استفاده قرار می گیرد، اما معمولا درمان ها قبل از یک آزمایش کامل پزشکی برگزار می شود. این روش برای افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی یا بیماری های عصبی هستند و یا تحت درمان با سرطان قرار گرفته اند، استفاده قرار نمی گیرد.

پس از انجام آزمایش اولیه خون، آزمایش های سونوگرافی و استنشاق اگر هیچ محدودیتی تشخیص داده نشود، بیمار سپس به اولین حمام نفتی هدایت می شود. درمان نفت می تواند به صورت خارجی و داخلی بسته به شرایط بیمار و تجویز پزشک انجام شود.

میانگین سن بیماران حدود ۴۰ سال است، اما کودکان زیر ۶ سال مجاز به انجام درمان هستند.

همانطور که آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفته هیچ ارتباطی بین درمان های حمام نفت و سرطان وجود ندارد.

اگر تا به حال فکر کرده اید که چطور باید در یک وان حمام پر از نفت خام نشسته باشید، این احساس احتمالا خیلی متفاوت از بودن در شکلات داغ است، زیرا روغن در وان لوله ای ۳۹ درجه سانتیگراد است (۱۰۲ F).
خام گرم شده و معطر است، اما در حالی که بعضی ها از بوی شکایت می کنند، که این واقعا خلاف واقع است.