ساخت چسب با الهام از پوست انسان برای کشف علت پسوریازیس
ساخت چسب با الهام از پوست انسان برای کشف علت پسوریازیس

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس و به نقل از ساینس، پوست انسان با وجود اینکه روزانه ۵۰۰ میلیون سلول پوستی را از دست می ‌‎دهد، اما نشت نمی‌ کند و مایعات بدن را بیرون نمی‌ریزد.

دانشمندان دریافتند با اینکه پوست انسان روزانه سلول‌ های زیادی را از دست می‌ دهد، اما مایعات بدن را تراوش نمی‌کند. به گزارش سایت درمانی پسوریازیس و به نقل از ساینس، پوست انسان با وجود اینکه روزانه ۵۰۰ میلیون سلول پوستی را از دست می ‌‎دهد، اما نشت نمی‌ کند و مایعات بدن را بیرون نمی‌ریزد.

چگونگی ایجاد بیماری های اگزما و پسوریازیس:

محققان انگلیسی اظهار کردند: گاهی پوست به شدت آسیب می‌ بیند و سطحی از آن برداشته می‌ شود، اما دائم خونریزی و یا عرق نمی‌ کند.

با اینکه لایه بیرونی پوست هر دو تا چهار هفته یکبار جایگزین می‌ شود، اما هرگز سوراخ نمی‌ شود و دانشمندان علت آن را ترکیب منحصربه‌فردی به نام tetrakaidecahedrons ذکر کردند که هیچگاه شکاف یا ترکی برنمی‌دارد.

نتایج این مطالعه نشان می‌ دهد که پوست انسان یکپارچگی خاصی دارد و می‌تواند به محققان در مکانیسم ساخت یک نوع چسب کمک کند.

پژوهشگران قصد دارند تا چگونگی ضخیم شدن پوست در لایه‌های اپیدرم را مشخص کنند و اینکه چگونه تعادل بین رشد سلولی و تخلیه آن حفظ می‌ شود و از این طریق دریابند که چگونه بیماری‌ هایی مانند اگزما و پسوریازیس- تولید بیش از حد سلول‌های اپیدرمی- ایجاد و تکه‌های ضخیم بر روی سطح پوست نمایان می‌ شوند.

  • منبع خبر : نتایج این تحقیق در eLife منتشر شده است.