ماءالجبن افتیمونی داروی کمکی در درمان پسوریازیس و روش تهیه آن
ماءالجبن افتیمونی داروی کمکی در درمان پسوریازیس و روش تهیه آن

به غیر از نقش پاکسازی، پودر ماءالجبن خواص دیگری هم به دنبال دارد. از جمله برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس بسیار کارآمد است.

ماءالجبن در طب سنتی خواص زیادی دارد. یکی ازمهم ترین خواص ماءالجبن پاکسازی بدن از سموم است. مهم تر از همه معده، کلبه و کبد را پاکسازی می کند. به غیر از نقش پاکسازی، پودر ماءالجبن خواص دیگری هم به دنبال دارد. از جمله برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس بسیار کارآمد است.

ماءالجبن افتیمونی داروی کمکی در درمان پسوریازیس:

رفع کننده بیماری‌ هایی مانند واریس، بی‌خوابی، افسردگی، وسواس، آکنه، حساسی‌های پوستی مثل پسوریازیس و اگزما، بوی بد دهان، یبوست مزمن، خارش، درد سیاتیک، شقاق و …

فواید ماءالجبن افتیمونی:

تصفیه کننده خون و کبد

دفع سموم از بدن

درمان حساسیت های پوستی

داروی کمکی در درمان پسوریازیس

درمان یبوست

درمان واریس و درد های سیاتیکی

طرز تهیه:

یک لیتر شیر کم چرب تهیه کنید، داخل ظرفی ریخته روی شعله متوسط گاز قرار بدهید، افتیمون تهیه شده از عطاری را داخل پارچه بریزید گره بزنید و پنج بار هر بار به مدت سی ثانیه داخل شیر بگردانید، برای به هم زدن بهتر است از قاشق چوبی استفاده شود. بلافاصله بعد از جوش آمدن شعله را خاموش کنید و دو سوم استکان سکنجبین ترش یا سرکه خانگی را به آن اضافه کنید، کمی صبر کنید تا شیر ببرد ولی اگه دیدید نبرّید میتوانید چند قاشق سرکه خانگی به آن اضافه کنید تا بریده شود.

بعد آن را داخل پارچه تنظیف بریزید و فشار بدهید تا آب پنیر از خودِ پنیر جدا شود، به هیچ عنوان به آب پنیرتان نمک اضافه نکنید. میبینید که کفی سفید رنگ روی آب پنیر جمع می شود که حتما باید از آن جدا کنید. ماءالجبن شما آمادست.

نحوه مصرف:

روزانه دو استکان یا یک لیوان پر به صورت گرم. استکان اول را هنگام ناشتا مصرف کنید و تا دو ساعت هیچ چیزی نخورید بعد از آن استکان دوم را مصرف کنید و تا یک ساعت دیگر چیزی نخورید، یادتان باشد به هیچ عنوان با مایکروفر گرم نکنید، روی شعله گرم کنید و کف روی آن را هر بار بگیرید.

حداقل مدت مصرف برای اثربخشی:

چهل روز مداوت مصرف تا دو ماه و در مواقع غلبه سوداوی و مشکلات حاد تا شش ماه میتوانید مصرف کنید، مقدار مصرف قابل تغییر بوده و به مرور میتوانید کم کنید.

نکته مهم:

اصلا نگران نباشید! مسموم نشدید! بروز قی (استفراغ) یا اسهال طبیعی بوده چونکه سیستم هوشمند بدن میل به خارج کردن مواد زائد دارد که به تدریج برطرف می‌ شود. محدودیت سنّی مصرف وجود ندارد و در همه سنین توصیه میشود.