ویتامین های محلول در آب برای بهبود پسوریازیس
ویتامین های محلول در آب برای بهبود پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری پوستی مزمن است. بیماران در معرض استفاده از داروهای خوراکی، تزریقی یا استنشاقی قرار می گیرند که ممکن است سیستم ایمنی آنها را تحت تاثیر قرار دهند.

پسوریازیس یک بیماری پوستی مزمن است. هنگامی که درمان های موضعی نمی توانند این بیماری را کنترل کنند، بیماران در معرض استفاده از داروهای خوراکی، تزریقی یا استنشاقی قرار می گیرند که ممکن است سیستم ایمنی آنها را تحت تاثیر قرار دهند.

ارتباط پسوریازیس با نقش ویتامین ها و انواع آن ها:

اگر گزینه های جایگزین موضعی یا تغذیه ای بهتری در دسترس باشد، این بیماران ممکن است با یک رژیم درمانی مناسب پسوریازیس را قبل از نیاز به داروهای سیستمیک درمان کنند. یکی از روش های مهم تغذیه ای در این زمینه ویتامین ها هستند. ویتامین ها ترکیباتی هستند که نقش های مختلفی در بدن ما ایفا می کنند. آنها به طور طبیعی در غذاهای مختلف وجود دارند.

ویتامین ها به دو دسته عمده تقسیم می شوند: محلول در چربی و محلول در آب. شواهد علمی در مورد اثرات ویتامین های محلول در چربی و تأثیر آنها بر روی پسوریازیس در حال افزایش است. تمرکز این مقاله ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین C و ویتامین B12 است.

ویتامین C و آرتریت ها:

ویتامین C برای تشکیل کلاژن مهم است، ماده ای که در بسیاری از بافت ها و اندام های مختلف در سراسر بدن یافت می شود. ویتامین C همچنین نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است، به این معنی که سلول هایمان را از طریق متوقف ساختن رادیکال های آزاد و انتشار آنها محافظت می کند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C هستند. مطالعات مختلف نشان داده اند که مکمل ویتامین C و کمبود آن می توانند بر روی انواع مختلف بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و دیابت نوع ۱ تاثیر بگذارند. اما اطلاعات در مورد تاثیر ویتامین C در پسوریازیس هنوز به خوبی شناخته نشده است.

VitabridC12 یک ترکیب موضعی جدید برای پسوریازیس:

VitabridC12 یک ترکیب موضعی جدید است که ترکیبی از ویتامین C و ترکیبی خاص از لایه ای از اکسید روی است. یک مطالعه با استفاده از VitabridC12 بر روی ضایعات پسوریازیس نشان داد که این ترکیب موضعی ضایعات را بهبود می بخشد. آنها همچنین نشان دادند که نشانگرهای التهابی در معرض ابتلا به پسوریازیس، به ویژه IL-1β، IL-6، TNF-α، IL-17A و IL-22 با استفاده از ترکیب فوق کاهش می یابد. این نتیجه می تواند برای درمان پسوریازیس با استفاده از ترکیبات ویتامین C امیدبخش باشد، هر چند مطالعات بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

ویتامین B12 و پسوریازیس:

ویتامین B12 یک ویتامین مهم برای سلول های خونی و سیستم عصبی است. این ویتامین را می توان تقریبا در هر محصول حیوانی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی پیدا کرد. بسیاری از غلات با B12 غنی می شوند، بویژه برای کسانی که گوشت یا لبنیات را به عنوان منبع جایگزین نمی خورند. ویتامین B12 یک ویتامین نیست که معمولا در مورد پسوریازیس بحث شود. اطلاعات کمی در مورد ارتباط آن با وضعیت پوست وجود دارد، اما برخی از داده های وجود دارد که نشان می دهد ممکن است این ویتامین تاثیر مثبت بر پسوریازیس گذارد.

مطالعات معدودی نشان داده است که برخی از بیماران مبتلا به پسوریازیس ممکن است کمبود ویتامین B12 داشته باشند. اگر بیماران مبتلا به پسوریازیس کمبود ویتامین B12 دارند، این ممکن است به این معنی باشد که مکمل های ویتامین B12 پسوریازیس را بهبود می بخشد.

دو مطالعه اثربخشی ویتامین B12 در پسوریازیس را ارزیابی کرده اند. یک مطالعه نشان از بهبود با ۱۰ روز استفاده از ویتامین B12 تزریقی در یک سوم از بیماران داشت. با این وجود، مطالعه دیگری با تزریق ۳ هفته ای این ویتامین در بیماران پسوریازیس بهبودی نداشت. هر دو این مطالعات بسیار قدیمی تر هستند و فقط شامل یک گروه کوچک از بیماران می شوند. اطلاعات در مورد مکمل های ویتامین B12 هنوز محکم نیست و اطلاعات ما عمدتا از مطالعات قدیمی تر است. بنابراین، تحقیق به روز بیشتر باید برای پاسخ دقیق به ما انجام شود.

ویتامین B12 موضعی می تواند در مدیریت پسوریازیس نقش داشته باشد:

ویتامین B12 موضعی نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه کوچک که شامل ۱۳ بیمار بود، کرم ویتامین B12 حاوی روغن آووکادو با ویتامین D موضعی، یک درمان معمول برای پسوریازیس، مقایسه شد. هر کدام از آنها برای ۱۲ هفته استفاده شد. در حالی که هر دو نشان دهنده بهبودی بود، ویتامین D سریعتر تاثیر خود را نشان داد، اما اثرات آن در ۴ هفته کاهش یافت. ویتامین B12 تاثیری با تاخیر داشت، اما در همان سطح بهبودی پسوریازیس حاصل شد و برای بیماران بخوبی سازگار بود. این مطالعه، هر چند کوچک، نشان می دهد که ویتامین B12 موضعی می تواند در مدیریت پسوریازیس نقش داشته باشد.

منبع:

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت درمانی پسوریازیس؛ تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت درمانی پسوریازیس و برای این کانال محفوظ است.هرگونه نقل مطلب، نیاز به ارجاع به سایت درمانی پسوریازیس دارد.