کاهش دانه‌‌های قرمز پسوریازیس با مصرف سرکه سیب
کاهش دانه‌‌های قرمز پسوریازیس با مصرف سرکه سیب

شاید باورش برای شما سخت باشد اما سرکه سیب می تواند به بیماران پسوریازیس و حتی اگزما کمک کند. این مایع حاوی ترکیبات ضد قارچی و ضد میکروبی است که می تواند مستقیما روی سلامت پوست شما تاثیرگذار باشد. سرکه سیب در عین حال به کاهش ضایعات پسوریازیس و دانه‌ های قرمز روی پوست کمک […]

شاید باورش برای شما سخت باشد اما سرکه سیب می تواند به بیماران پسوریازیس و حتی اگزما کمک کند. این مایع حاوی ترکیبات ضد قارچی و ضد میکروبی است که می تواند مستقیما روی سلامت پوست شما تاثیرگذار باشد. سرکه سیب در عین حال به کاهش ضایعات پسوریازیس و دانه‌ های قرمز روی پوست کمک می‌ کند.

سرکه سیب و پسوریازیس:

این چاشنی مایع، خوش طعم و مطبوع نه تنها برای مصارف خوراکی به ویژه همراه با سالاد قابل استفاده و لذت بخش است بلکه در عین حال می‌ توان از خواص طبیعی و منحصر به فرد آن به عنوان یک فرآورده مفید برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و موها بهره برد.

متخصصان پوست همواره تاکید دارند که اغلب صابون‌ها و شامپوهای صنعتی که اکثر ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، پس از مدتی باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست و مو می‌شوند و در نتیجه در تمام بدن خود احساس خشکی می‌کنیم.

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، خاصیت اسیدی سرکه‎ سیب قابلیت آن را دارد که با این فرآیند ناخوشایند مقابله کند و در واقع می‌ تواند بین PH طبیعی پوست و مو تعادل برقرار نماید. اما اگر می‌خواهید از خواص این محصول طبیعی برای مصارف زیبایی پوست و مو بهره بگیرید، مطمئن شوید که نوع مرغوب، مناسب و طبیعی آن را انتخاب کنید.

بسیاری از منابع ادعا می کنند که سرکه سیب می تواند قرمزی و فلس ناشی از پسوریازیس را پاک نماید. برخی دیگر می گویند که می تواند بیماری را به طور کامل با تعادل سطح pH بدن درمان کند.

در حالی که سرکه سیب مواد ضد عفونی کننده فوق العاده برای زخم در دوران باستان بوده است تحقیقات مدرن روز از سرکه سیب به عنوان یک راه حل برای پسوریازیس پشتیبانی نمی کند.

سرکه سیب و کاهش درد عضلانی:

انجام تمرین‌ های ورزشی باعث ساخت اسید‌لاتیک در بدن می‌ شود، و ایجاد خستگی می‌ کند. گاهی نیز، این اسید به واسطه استرس‌ های شدید و انواع آرتریت در بدن تولید می‌ شود. اما اسیدهای آمینه در سرکه سیب مانند یک پادزهر عمل می‌ کنند. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم‌هایی است که احساس خستگی شما را رفع می‌ کند. دفعه بعد که احساس خستگی کردید یک یا دو قاشق از سرکه سیب را با یک لیوان آب یا یک لیوان نوشیدنی سرد مخلوط کرده و نوش جان کنید و منتظر تاثیر شگفت‌ انگیز آن بمانید.

خواص آنتی اکسیدان سرکه سیب:

سرکه سیب بدلیل داشتن آنتی اکسیدان، رادیکال­های آزاد را در بدن از بین می­ برد. رادیکال­های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می­آیند و باعث تخریب سلول­های بدن، پیری زودرس سلول­ها و ایجاد سرطان می­شوند. بتاکاروتن، آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می­کند. سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می­کند. نام این ماده پکتین است. پکتین یک نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.

روش مصرف:

دو قاشق غذاخوری سرکه  سیب طبیعی و دو قاشق غذاخوری آب را در یک ظرف مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. و پنبه را آغشته به محلول کنید سپس روی ضایعات پسوریازیس پوست خود بمالید. این کار را تا زمانی که احساس بهبود می کنید ادامه دهید.

به خاطر داشته باشید که سرکه سیب نباید بر روی زخم باز اعمال شود. همچنین ممکن است پوست شما را تحریک کند.

همچنین برای سم زدایی و شستشوی بدن به خصوص کلیه‌ ها و کبد هم می توانید، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.

همچنین می توانید مقداری سرکه سیب و خاک رس بنتونیت را به میزان مساوی مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را به صورت اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

چرا شما باید با پزشک خود مشورت کنید؟

مهم نیست که چگونه بسیاری سیب می خورند یا از سطل سرکه سیب استفاده می کنند اگر شما فکر می کنید دارای پسوریازیس هستید ضروری است با دکتر مراقبت های اولیه خود و یا یک متخصص پوست صحبت می کنند. بسیاری تحقیقات هنوز در مورد پسوریازیس مطمئن نیستند علاوه بر این، آنچه برای یک نفر کار می کند ممکن است برای شخص دیگری کار نکند. این مهم است که از نزدیک با یک متخصص پزشکی برای پیدا کردن درمان مناسب مشورت نمایید.