آووکادو کم‌ هزینه‌ ترین مسیر برای درمان بیماری پسوریازیس
آووکادو کم‌ هزینه‌ ترین مسیر برای درمان بیماری پسوریازیس

آووکادو و یا گلابی تمساح با نام علمی (Persea americana) یکی دیگر از مواد طبیعی است که به تسکین علائم پسوریازیس کمک می‌ کند، ویتامین ب-۱۲ و روغن آووکادو به عنوان یک عامل مرطوب‌ کننده از زخم شدن پوست جلوگیری کرده و مانع از التهاب و پوسته پوسته شدن بدن می‌ شود. محققان در یکی […]

آووکادو و یا گلابی تمساح با نام علمی (Persea americana) یکی دیگر از مواد طبیعی است که به تسکین علائم پسوریازیس کمک می‌ کند، ویتامین ب-۱۲ و روغن آووکادو به عنوان یک عامل مرطوب‌ کننده از زخم شدن پوست جلوگیری کرده و مانع از التهاب و پوسته پوسته شدن بدن می‌ شود. محققان در یکی از مطالعات اخیر که در مجله پوست منتشر شده است، به این نتیجه رسیدند که استفاده از کرم‌ های حاوی ویتامین ب-۱۲ و روغن آووکادو نقش بسزایی در کنترل علائم پسوریازیس یا صدفک خواهد داشت.

درباره آووکادو:

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، آووکادو جزو مغذی‌ ترین مواد خوراکی است که اولین شواهد از مصرف آن به ۱۰ هزار سال پیش در مکزیک برمی‌گردد که محل اصلی کشت آووکادو قاره آمریکاست و زمانی که اروپایی‌ ها به این قاره سفر کردند مشاهده کردند مردم آمریکای جنوبی تا مکزیک آووکادو را به عنوان میوه اصلی در سبد مواد غذایی خانواده‌ شان انتخاب کرده‌اند و معتقد بودند این میوه آنان را قوی و قدرتمند می‌ سازد. آووکادو به رغم آنکه به رنگ سبز است و برخی افراد آن را جزو دسته سبزیجات قرار می‌ دهند، در میان دسته بندی میوه‌ ها گذاشته می‌ شود. هسته موجود در آووکادو دانه آن به حساب می‌آید که می‌ توان با پرورش مناسب دانه آن، درخت آووکادو را پرورش داد.

آووکادو و پسوریازیس:

به گزارش هلث لاین، آکادمی پوست شناسی آمریکا در بررسی‌ های خود به این یافته رسیده‌اند که مصرف آووکادو کم‌ هزینه‌ ترین مسیر برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس است. متخصصان بر این باورند که استفاده از کرم‌ های حاوی ویتامین B12 و روغن آووکادو می ‌تواند بدون داشتن عوارض جانبی فواید بیشماری برای پوست بیماران پسوریازیس داشته باشد.

آووکادو در بهبود ضایعات پوستی پسوریازیس و همچنین برای اقدامات محافظت کبدی استفاده می شود. unsaponifiable روغن موجود در آووکادو دارای خواص ترمیمی از اپیدرم نیز می باشد.

این یک واقعیت شگفت آور است که فقط در پوست و گوشت آووکادو  ۳۰٪  آنتی اکسیدان و ۷۰٪ در دانه آن است. این آنتی اکسیدان کلسترول را کاهش داده و از انواع بیماری ها به ویژه بیماری پسوریازیس پیشگیری و بیماری های التهابی را کاهش می دهد. همچنین مصرف دانه آووکادو سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

آووکادو و آرتریت پسوریازیس:

نتایج مطالعات نشان می‌ دهد آووکادو درد ناشی از التهاب مفاصل را نیز کاهش می‌ دهد. همچنین بررسی‌ ها حاکی از آن است که عصاره آووکادو و سویا می‌ تواند در کاهش علائم التهاب مفاصل موثر باشد. روغن آووكادو ضد رماتيسم است و اگر مفاصل شما درد مي كند آنرا با روغن آووكادو ماساژ دهيد.

ارزش غذایی:

آووکادو دارای چربی‌ های متفاوتی است. برای یک آووکادوی معمولی:

آواکادو از میوه‌ های مملو از مواد مغذی و چربی‌ های مناسب و مفید برای بدن است که نسبت به موز میزان پتاسیم آن بیشتر است.

در نیمی از این میوه ۴٫۶ گرم فیبر خوراکی و ویتامین B و ۳۴۵ میلی گرم پتاسیم وجود دارد.

میوه آووکادو حاوی ۷۱ درصد چربی اشباع نشده است که برای سلامت قلب و طبیعی شدن فرآیند لختگی خون مفید بوده و در صورت جایگزینی با کربوهیدرات در رژیم غذایی به کنترل سطح قندخون کمک می ‌کند.

مصرف این میوه خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ ها را در فرد کاهش می‌ دهد.

کاروتنوئیدها ترکیب‌ هایی با فعالیت آنتی‌ اکسیدانی بالا هستند که به دلیل خاصیت ضدسرطانی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. بررسی‌ های اولیه نشان می‌ دهد این ترکیب که به مقادیر قابل توجه در این میوه وجود دارد می‌ تواند در پیشگیری از سرطان سینه، دهان، پروستات و معده پیشگیری و در کنترل پسوریازیس موثر باشد.

رژیم غذایی حاوی میوه آووکادو می‌ تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد. کلسترول بد خون منجر به سفتی رگها می‌شود که خود عامل خطرزا در بروز سکته مغزی و قلبی است.

متخصصان معتقدند چربی موجود در آووکادو خطر آسیب دیدگی پوست را کاهش دهد.

اشعه خورشید موجب پیر شدن زودرس پوست شده اما مصرف آووکادو در بازسازی DNA و کاهش تخریب بافتی ناشی از اشعه فرابفنش موثر است.

روغن آووكادو بهترين كرم براي پوست است زيرا به آساني در پوست نفوذ يم كند و به پوست شادابي مي دهد.

روغن آووکادو:

آووکادو غنی از ویتامین های A، E ، D، B1 ، B2، K، PP و اسیدهای چرب ضروری که بسیار مفید برای پوست شما می باشد، روغن آووکادو می تواند مزایای شگفت انگیزی برای کل بدن شما به ارمغان بیاورد و از هر دو روش خوراکی و بیرونی می توانید برای پوست استفاده کنید. این روغن در مبارزه با پسوریازیس بسیار موثر است، به آسانی جذب می شود و بر روی هر نوع پوستی می تواند استفاده شود. روغن آوکادو کمک می کند تا پوست با مواد غذایی طبیعی مفید تغذیه شده و باعث رطوبت و نرمی پوست شده و با این کار پوست را تحریک به کلاژن سازی می کند. در طول تابستان روغن آوکادو می تواند پوست شما را از زیان های اشعه آفتاب محافظت کند و در طول زمستان پوست را از آب و هوای خشن سرد محافظت کند.

ماسک آووکادو:

علاوه بر مصرف خوراکی و موضعی روغن آووکادو با آلوئه ورا و مخمر آبجو برای بیماران پوستی پسوریازیس بسیار مفید است. این ماسک عوامل دفاعی طبیعی پوست را تقویت می کند، پوستهای خشک و پوسته پوسته را التیام داده و برای پوستهای بسیار خشک و حساس پسوریازیس مناسب است.

آووکادو (۲ قاشق سوپخوری) له شده را با آلوئه ورا (۱ قاشق سوپخوری) و پودر مخمر (۱ قاشق سوپخوری) در ظرفی مخلوط کرده و به خوبی هم می زنیم تا خمیر نرم و یک دستی حاصل شود. سپس این ماسک را بر روی ضایعات پوستی پسوریازیس غیر از نواحی اطراف چشمها مالیده و می گذاریم به مدت ۳۰ دقیقه بماند. بعد از آن با آب ولرم می شوییم.

طرز مصرف آووکادو:

اگر آووکادو رسیده است به آسانی باز خواهد شد. فقط یک چاقو را به صورت عمودی از هر دو طرف قرار دهید. از دانه آن اسموتی درست کنید آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و با چکش بزنید. سپس به همراه مواد دیگر مانند اسفناج، موز و… در مخلوط کن ریخته و اسموتی درست کنید. فراموش نکنید که مقداری هم آب بریزید.

آووکادو را می توانید با پوست مصرف کنید البته بسته به نوع آووکادو. اگر پوست نازک باشد و اگر سمپاشی نشده باشد بهترین راه مصرف آووکادو همراه با سبزی های خام در سالاد است ولی به صورت مجزا و بصورت میوه هم می توانید مصرف کنید.

آووکادو و سلامتی بیشتر:

مطالعات نشان می‌ دهد افرادی که به طور مرتب از آووکادو مصرف می‌ کنند میزان سبزیجات بیشتر مصرف کرده و قند کمتری نیز دریافت می‌ کنند و در مجموع رژیم غذایی سالمتری دارند. همچنین وزن، اندازه دور کمر و شاخص توده بدنی در این افراد پایین‌ تر است.