اثرات مثبت رابطه جنسی بر روی بیماری پوستی پسوریازیس
اثرات مثبت رابطه جنسی بر روی بیماری پوستی پسوریازیس

رابطه جنسی باعث آزاد شدن یک پادتن به نام «ایمونوگلوبین آ» می‌ شود که با جوش‌ های سر سفید، اکزمای شدید، پسوریازیس و آکنه مبارزه می‌ کند.

طبق بررسی جدیدی که دانشمندان در دانشگاه کورتن استرالیا انجام داده‌اند، رابطه جنسی که از سر علاقه باشد، ترشح هورمون‌ هایی را به دنبال دارد که وضعیت فیزیکی و روحی انسان را بهبود می‌ دهد. رابطه جنسی باعث آزاد شدن یک پادتن به نام «ایمونوگلوبین آ» می‌ شود که با جوش‌ های سر سفید، اکزمای شدید، پسوریازیس و آکنه مبارزه می‌ کند. دوست دارید بدنتان آماده و قوی باشد، پوست بهتر و بدون پسوریازیس، آکنه و چروک داشته باشید، خلقتان باز باشد؟ فقط رابطه جنسی بیش‌تری داشته باشید.

تاثیر رابطه جنسی بر پسوریازیس:

پرفسور مت تیلی از دانشگاه کورتن در این باره گفت: «وقتی به عملکرد این هورمون‌ ها نگاه می‌ کنیم، می‌ بینیم که در کاهش استرس موثرند و به خصوص اندورفین مثل یک داروی ضدافسردگی طبیعی کار می‌ کند.» احساس عشق و محبت سبب انتشار دو چیز می‌ شود: اندورفین‌ها (پیک عصبی) و سروتونین (هورمون). هر دو هم برای پوست عالی هستند. اندورفین آزاد شده در بدن به رشد سلول‌ های جدید پوستی و کولاژن کمک می‌ کند و چروک، پسوریازیس و آکنه پوست را به حداقل می‌ رساند.

تاثیر رابطه جنسی در مبارزه با افسردگی:

در اوج لذت جنسی شما سروتونین آزاد میکنید که یک ناقل عصبی بوده و در تنظیم خلق و خوی شما و احساس خوشحالی و شادی اثربخش است. به همین دلیل گفته می شود رابطه جنسی اثرات ضد افسردگی داشته و ایمنی بدن را تنظیم میدهد.

تاثیر رابطه جنسی در مقابله با استرس:

در نقطه اوج لذت جنسی دوز زیادی از اکسی توسین منتشر می شود. اکسی توسین باعث از بین رفتن کورتیزول میشود که هورمون استرس است. بسیاری از ما در زندگی شهری با کورتیزول بالا زندگی می کنیم. رابطه جنسی منظم و مداوم میتواند شما را تا حدودی از این استرس ها دور نگهدارد.

رابطه جنسی و کنترل اضافه وزن:

افزایش کورتیزول در سیستم بدن شما منجر به بزرگ شدن شکمتان می شود و اینجاست که اکسی توسین میتواند باعث کاهش کورتیزول شود. ۳-۲ کیلویی که از اطراف شکمتان ناپدید شده، مدیون رابطه جنسی به موقع و ارگاسم است.

سلامت تان را تکمیل میکند:

رابطه جنسی فقط برای شکمتان مناسب نیست و برای تمام بدنتان مفید است. ضربان قلب و فشار خون شما بهتر شده و می تواند کالری بسوزاند. رابطه جنسی معادل یک کلاس یوگای قوی عمل می کند. علاوه بر این ارگاسم باعث القا تولید فنیل اتیل آمین می شود. این ترکیب درخشان شادی، اعتماد به نفس، تمرکز و محدودیت اشتها را افزایش میدهد.

اعتماد به نفستان افزایش می یابد:

افرادی که میدانند چه میخواهند جذابترند. مطالعات انجام شده در مغز نشان داده است رابطه جنسی و مدیتیشن نقاط مشابهی ا در مغز روشن می کنند. بنابراین همان منافعی که با مدیتیشن عایدتان میشود را می توانید در رابطه جنسی نیز دنبال کنید.