استفاده از فرآورده ها و چشمه های قیر در درمان پسوریازیس
استفاده از فرآورده ها و چشمه های قیر در درمان پسوریازیس

صابون های قیر در درمان انواع پسوریازیس، از جمله پسوریازیس پوستی موثرند. اگر چه محققان بیشتر درباره زغال سنگ مطالعه کرده‌اند اما احتمال می‌ دهند عصاره کاج و ترکیبات قیر طبیعی نیز در درمان پسوریازیس مفید باشند.

صابون های قیر در درمان انواع پسوریازیس، از جمله پسوریازیس پوستی موثرند. اگر چه محققان بیشتر درباره زغال سنگ مطالعه کرده‌اند اما احتمال می‌ دهند عصاره کاج و ترکیبات قیر طبیعی نیز در درمان پسوریازیس مفید باشند. این مواد به صورت صابون و شامپوهایی تیره رنگ از مواد تشکیل دهنده‌ قیر تهیه می‌ شوند. بوی تند و قوی این صابون‌ ها همراه با ترکیبات آن پوست سر را تحریک می‌ کند. در ابتدا باید از صابون‌ هایی با غلظت پایین استفاده شود و به مرور زمان با موادی با فرمول بندی قوی‌تر را جایگزین کرد. اگر قصد دارید از اول از صابون‌ هایی با حداکثر غلظت استفاده نمایید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مقابله با پسوریازیس با چشمه های قیر:

در اقامتگاههای تفریحی در شهر نفتالان در جمهوری آذربایجان، از ماده قیر طبیعی بعنوان یک راه درمانی استفاده می شود. کسانی که به این محل می آیند معتقدند که حمام کردن در این ماده نفتی باعث بهبود و حفظ سلامتی می شود.

قیر طبیعی نوع نادری از نفت است درمانگران محلی آنرا برای درمان بیماری های مختلف پوستی، کمر درد، روماتیسم، آرتروز و حتی مشکلات عصبی تجویز می کنند. آنان مدعی اند یک حمام گرم بمدت ده دقیقه کافی است که چند گرم از این ماده جذب پوست بیمار شود.

همچنین در ایران و در استان ایلام در فاصله‌ چهار کیلومتری شهرستان دهلران مجموعه‌ حمام‌های آب گرم با چشمه‌ های فراوان قرار دارد و به‌خاطر مواد گوگردی و مواد معدنی، این چشمه‌ ها با دمای ۴۵ درجه و ۵۰ درجه در تمام فصول سال مورد استفاده‌ گردشگران داخل و خارج از استان قرار می‌ گیرند. آب این چشمه‌ ها برای درمان بیماران پوستی – استخوانی مفید است.

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس از لجن این چشمه‌ آب گرم برای رفع دردهای مزمن مفصلی و زیبایی پوست استفاده می‌ شود افزود: در بالادست این آب گرم چشمه‌ قیر روان وجود دارد که براساس تحقیقات انجام‌شده این قیر می‌ تواند در درمان برخی بیماری‌ ها از جمله پسوریازیس مفید باشد.