بیماری پسوریازیس در مردان شدیدتر است
بیماری پسوریازیس در مردان شدیدتر است

سایت درمانی پسوریازیس- مطالعات محققان دانشگاه اومئو Umea در سوئد نشان می‌ دهد علایم و شدت بیماری پسوریازیس در مردان شدیدتر است.

سایت درمانی پسوریازیس – مطالعات محققان دانشگاه اومئو Umea در سوئد نشان می‌ دهد علایم و شدت بیماری پسوریازیس در مردان شدیدتر است. نتایج این مطالعه در تشخیص و درمان موثر بیماری پسوریازیس ارزشمند است. نتایج این تحقیقات در نشریه Clinical Dermatology منتشر شده است. مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه اومئو و موسسه کارولینسکا، امروز در مجله بالینی پوست آمریکا نیز منتشر شده است.

جنسیت در شدت و علایم بیماری پسوریازیس تاثیر دارد:

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این مطالعه با بررسی پنج هزار و ۴۳۸ بیمار مبتلا به پسوریازیس نشان می‌دهد جنسیت در شدت و علایم بیماری پسوریازیس تاثیر دارد و این بیماری در مردان شدیدتر است.

دکتر مارکوس اشمیت: پسوریازیس یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که دو تا سه درصد افراد سفید پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. عود علایم این عارضه در فصل سرما بیشتر دیده می شود.

مهمترین علایم پسوریازیس شامل ایجاد تکه های ضخیم قرمز رنگ پوستی و فلس های نقره ای رنگ است که بسیار دردناک بوده و سبب خارش می شود. این عارضه معمولا زانو، آرنج، پوست سر، کف دست و پا و کمر را تحت تاثیر قرار می دهد؛ همچنین در اطراف ناخن، ناخن پا و داخل دهان نیز دیده شده است.

عواملی وجود دارند که سبب تحریک و عود علایم پسوریازیس می شوند؛ رژیم غذایی، نوشیدنی های الکلی، نور خورشید، هوای سرد و خشک، استرس، اضافه وزن، سیگار و عفونت از مهمترین علایم عودکننده بیماری هستند.

  • منبع خبر : Clinical Dermatology