تاثیرات فوق العاده پماد پسوریابت برای کنترل پسوریازیس
تاثیرات فوق العاده پماد پسوریابت برای کنترل پسوریازیس

داروی پسوریابت معمولا نباید به صورت همزمان با سایر داروهای موضعی استفاده شود. در زمان استفاده از این دارو استفاده از سایر اقلام دارویی باید زیر نظر پزشک معالج صورت پذیرد.

داروی پسوریابت معمولا نباید به صورت همزمان با سایر داروهای موضعی استفاده شود. در زمان استفاده از این دارو استفاده از سایر اقلام دارویی حتی داروهای گیاهی یا داروهای قابل تهیه بدون نیاز به تجویز پزشک باید زیر نظر پزشک معالج صورت پذیرد.

موارد منع مصرف:

حساسیت به دارو، اختلالات متابولیسم کلسیم، ضایعات ویروسی پوست، عفونت های باکتریایی، قارچی و انگلی پوست به خصوص توبرکلوزیس و سیفلیس، رزاسه، درماتیت پری اورال، آکنه ولگاریس، آتروفی پوست، ضایعات آتروفیک، شکنندگی عروق پوستی، ایکتیوزیس، آکنه رزاسه، زخم و خارش تناسلی، پسوریازیس قطرهای اریترودرمیک، اگزفولیاتیویا پوستولی، اختلالات شدید عملکرد کلیه یا کبد.

عوارض جانبی:

واکنش های آلرژیک مانند کهیر، تنگی نفس، تعرق صورت، لبهاوزبان، التهاب پوست در مناطق تحت درمان، بدتر شدن علایم با پیشرفت بیماری پسوریازیس، چرک، تورم، قرمزی، خارش یا سایر علایم عفونت، گیجی، احساس تشنگی، خستگی مفرط، کاهش اشتها، کاهش وزن، عدم کفایت عملکرد غده فوق کلیه، تهوع، استفراغ، درد عضلات و مفاصل fainting، سندرم کوشینگ، افزایش وزن، کاهش حجم عضلات بازو و ران، نازک شدن پوست، آکنه، افزایش موی صورت، تیرگی یا تغییر رنگ پوست، افزایش قند خون، راشهای پوستی، تورم فولیکول های مو.

موارد احتیاط:

بعد از استفاده از دارو دست ها را بشویید. استعمال این دارو در هر بار مصرف روی بیش از یک سوم سطح پوست جایز نمی باشد. از تماس طولانی با نور آفتاب و اشعه UV بپرهیزید. از تماس دارو با مخاط جلوگیری شود. از مصرف این دارو در نواحی از پوست که مبتلا به آفتاب سوختگی، خشکی شدید، زخم و التهاب می باشند اجتناب کنید. مصرف همزمان این دارو با سایر کورتیکواستروئیدها یا مصرف طولانی مدت این دارو می تواند موجب بروز عوارض موضعی یا سیستمیک کورتیکواستروییدها گردد. در چنین موارد باید درمان متوقف گردد.

مقدار مصرف دارو:

بزرگسالان و کودکان بزرگتر از ۱۸ سال روزی یک مرتبه به موضع مالیده شود. حداکثر دوره درمان ۴ هفته و حداکثر میزان مصرف دارو در هر هفته ۱۰۰گرم می باشد. این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تجویز نمی گردد.

مصرف در حاملگی و شیردهی:

رده بارداری، تجویز این دارو در دوران بارداری و همچنین در دوران شیردهی تنها با صلاحدید پزشک معالج و در صورت غالب بودن مزایای این دارو برای مادر در مقابل خطرهای احتمالی آن برای جنین یا شیر خوار امکان پذیر است.

شرایط نگهداری، اشکال دارویی و نوع بسته بندی:

دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید. پس از هر بار مصرف دارو، در تیوب را محکم ببندید. پماد موضعی ۳۰ گرمی پسوریابته به همراه بروشور در جعبه بسته بندی می گردد.

ساخت شرکت داروسازی ابوریحان تهران – ایران