به گفته محققان، داروهای ضدالتهابی مورداستفاده برای درمان پسوریازیس دارای پتانسیل پیشگیری از بیماری قلبی است. به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، مطالعه نشان می‌دهد در طول یک سال درمان با داروهای ضدالتهابی یا درمان بیولوژیکی موجب بهبود پلاک‌های عروق کرونر مشابه با تاثیر استاتین با دوز پایین شد.

به گفته محققان، داروهای ضدالتهابی مورداستفاده برای درمان پسوریازیس دارای پتانسیل پیشگیری از بیماری قلبی است. به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، مطالعه نشان می‌دهد در طول یک سال درمان با داروهای ضدالتهابی یا درمان بیولوژیکی موجب بهبود پلاک‌های عروق کرونر مشابه با تاثیر استاتین با دوز پایین شد.

fdjk,dsfdzfg

بیماری پوستی پسوریازیس:

بیماری پوستی پسوریازیس موجب ایجاد لکه‌های فلسی شکل بر روی پوست، بخصوص در نواحی آرنج، زانو، پوست سر، و پشت کمر می‌شود. این بیماری موجب افزایش ریسک بیماری قلبی شده و بیماران جوان مبتلا به پسوریازیس حاد دو برابر بیشتر با احتمال بروز اولین حمله قلبی در سنین ۴۰ تا ۵۰ سال روبرو هستند.

بعلاوه بیماران مبتلا به پسوریازیس غالبا در کل بدن‌شان دچار التهاب هستند و در زمان شدت مشکل پوستی‌شان، با درمان بیولوژیکی ضدالتهابی درمان شده و درمان‌های موضعی یا فتوتراپی در آنها ناموفق است.

به گفته محققان، «شدت پسوریازیس با بیماری عروق کرونر مرتبط است، و یافته‌ها نشان می‌دهد درمان پسوریازیس می‌تواند برای بیماری قلبی عروق کرونر مفید باشد.»

تاثیر داروهای ضدالتهابی بیماری پسوریازیس در پیشگیری از بیماری قلبی:

یافته‌ها نشان داد بیماران مبتلا به پسوریازیس شدید که به مدت یک سال تحت درمان بیولوژیکی قرار گرفته بودند ۸ درصد با کاهش حملات قلبی مواجه بودند. درحالیکه در افرادی که تحت درمان بیولوژیکی قرار نگرفته بودند این ریسک تا ۲ درصد افزایش یافته بود.

محققان دریافتند داروهای ضدالتهابی که معمولا برای درمان پسوریازیس شدید استفاده می‌شوند موجب بهبود پلاک‌ها در عروق کرونر شده و احتمال حمله قلبی کمتر می‌شود.

سیستم ایمنی:

همانطور که می دانید بیماری پسوریازیس یک وضعیت خود ایمنی است. وضعیت خود ایمنی یعنی سیستم ایمنی به اشتباه به سلول های سالم بدن حمله می کند. در پسوریازیس، گلبول های سفید خون به سلول های پوست حمله می کنند. گلبول های سفید خون مانند نگهبانان بدن هستند و بدن را از عفونت و باکتری ها محافظت می کنند. با این حال، هنگامی که به اشتباه به سلول های سالم بدن حمله می کنند، بدن، شروع به تولید سلول های جدید می کند. در این فرآیند، سلول های بسیار زیادی به وجود می آیند که در نهایت بر روی سطح انباشته شده و علائم پسوریازیس را به وجود می آورند. در واقع این فرآیند به علت حمله ی گلبول های سفید به سلول های پوستی است که باعث قرمزی پوست می شود.

ژن ها:

ژن های شما یکی دیگر از علل احتمالی پسوریازیس هستند. ژن ها می توانند به شما کمک کنند که بدانید چرا بدنتان به نحوی خاص رفتار می کند. در واقع ژن ها تصمیم گیرنده ی هر چیزی در مورد شما هستند، از اندازه ی قدتان گرفته تا رنگ پوستتان.

به گفته ی بنیاد ملی پسوریازیس، محققان معتقدند ژن های متعددی وجود دارند که مسئول پسوریازیس هستند. آن ها تاکنون ۲۵ گونه ژنتیکی را شناسایی کرده اند که فرد را مستعد ابتلا به پسوریازیس می کند. محققان بر این باورند که ۱۰٪ از مردم یک یا چند ژن را به ارث می برند که موجب پسوریازیس می شوند. با این حال تنها ۲ تا ۳ درصد از بیماران مبتلا به پسوریازیس علت بیماریشان ژنتیک است.