تایید داروی انستیلار برای درمان پسوریازیس ولگاریس
تایید داروی انستیلار برای درمان پسوریازیس ولگاریس

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی انستیلار (Enstilar) که ترکیبی از کلسیپوتریول و بتامتازون دی پروپیونات هست را جهت درمان پسوریازیس در بیماران بالای ۱۸ سال به بالا تایید کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی انستیلار (Enstilar) که ترکیبی از کلسیپوتریول و بتامتازون دی پروپیونات هست را جهت درمان پسوریازیس در بیماران بالای ۱۸ سال به بالا تایید کرد. داروی ثبت شده انستیلار با فرمولاسیون بدون الکل به شکل فوم موضعی برای درمان پسوریازیس ولگاریس به کار می رود.

شرکت سازنده:

داروی انستیلار که جهت کنترل بیماری پوستی پسوریازیس کاربرد دارد ساخت کمپانی معروف LEO می باشد. شرکت مواد و محصولات دارویی بین المللی LEO یک شرکت دارویی بین المللی است که مقر آن در کشور دانمارک می باشد. کمپانی LEO در سال ۱۹۰۸ بر پایه محصولات دارویی در دانمارک ساخته شده است. این کمپانی فعالیت خود را در زمینه بیماری های پوستی و ترومبوتیک ادامه می دهد. محصولات این کمپانی در بیش از ۶۱ کشور در دنیا به فروش می رسد. همچنین بیش از ۴۸۰۰ نفر در سراسر دنیا با این کمپانی همکاری به عمل می آورند.

انستیلار و درمان پسوریازیس ولگاریس:

انستیلار اولین افشانه موضعی از نوع خود است و برای درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس ولگاریس تهیه شده که نزدیک به ۴ میلیون فرد را در اروپا گرفتار نموده است و محققان امیدوارند که این بیماران به درمانی دلخواه دست یابند.

شایع ترین فرم پسوریازیس، پسوریازیس معمولی یا ولگاریس (p.vulgaris) بوده که با ضایعات قرنیه – قرمز (عنابی) با محدوده کاملا مشخص و کمی برامده شروع شده و به تدریج پوسته های ورقه ورقه سفید یا صدفی شکل بر روی انها تشکیل می شود. مناطقی از بدن که بیشتر درگیر می شوند روی زانو، آرنج، پوست سر و ناحیه ساکروم می باشد. اگر پوسته های سفید رنگ سطح ضایعه به آهستگی و ملایمت برداشته شود نقاط ریز خونریزی دهنده ظاهر می شود که ارزش تشخیصی دارد.

کارآزمایی بالینی داروی انستیلار:

با توجه به بیانیه منتشر شده توسط LEO شرکت سازنده انستیلار، در مرحله III کارآزمایی بالینی نشان داده شده که بیش از نیمی از بیماران که از فوم استفاده میکردند بعد از گذشت یک ماه پوستشان پاک یا تقریبا پاک شده بود و ۷۵ درصد بهبودی شدت بیماری خود دست یافتند.

کسب این نتیجه مثبت، آخرین گام پیش از صدور مجوز عرضه این دارو در کشورهای اتحادیه اروپا است و انتظار میرود که این مجوز در اواخر سال جاری (۲۰۱۶) صادر گردد. در اکتبر سال ۲۰۱۵، سازمان غذا و داروی امریکا مصرف انستیلار را تایید کرد.

طریقه مصرف:

طبق گفته شرکت سازنده این فوم میبایست یک بار در روز تا چهار هفته استفاده گردد و میتوان آن را برای مناطق گسترده ای از پسوریازیس بر سطح پوست استفاده نمود.