تشخیص تفاوت های پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک
تشخیص تفاوت های پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک

پزشک چگونه تفاوت میان پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک راتشخیص می دهد؟ پزشکان معمولا با آزمایش پوست سر، بدن و ناخن ها می توانند بگویند که دچار پسوریازیس پوست سر هستید و یا اینکه درماتیت سبورئیک دارید. پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک: پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک دو بیماری با شرایط مشابه […]

پزشک چگونه تفاوت میان پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک راتشخیص می دهد؟ پزشکان معمولا با آزمایش پوست سر، بدن و ناخن ها می توانند بگویند که دچار پسوریازیس پوست سر هستید و یا اینکه درماتیت سبورئیک دارید.

پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک:

پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک دو بیماری با شرایط مشابه هستند که پوست سر را درگیر می کنند. به علاوه هر دو علائم و نشانه های مشابهی نظیر خارش و قرمزی پوست از خود نشان می دهند.  بیشتر اوقات، عارضه های پسوریازیس ضخیم‌تر و تا حدودی خشک‌تر از درماتیت سبورئیک هستند. در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که پسوریازیس اغلب بیش از یک ناحیه از بدن را درگیر می کند.

تفاوت های پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک:

اگر شما مبتلا به پسوریازیس پوست سر باشید ممکن است علائم آن را به صورت خفیف بر آرنج، زانو، دست و پا مشاهده کنید. و یا حتی تغیرات اندکی را بر روی ناخن خود شاهد باشید. نشانه ها و علائم را مقایسه کنید:

پسوریازیس پوست سر:

پوست قرمز پوشیده شده با عارضه های فلس مانند نقره‌ای رنگ؛

پوسته پوسته شدن سر که معمولا پوسته ها به ساقه مو چسبیده‌اند؛

عارضه های فلس مانند نقره‌ای با پوسته های ضخیم که معمولا اگر بخواهید آنها را از سر جدا کنید خون‌ریزی می کنند؛

عارضه هایی که ممکن است از پوست سر هم فراتر رفته و دیگر قسمت های بدن را نیز در بر بگیرند؛

همراه با خارش و یا حتی درد؛

درماتیت سبورئیک:

پوست قرمز پوشیده شده با عارضه های چرب، زرد و یا سفید رنگ؛

پوسته پوسته شدن سر که معمولا پوسته ها به ساقه مو چسبیده‌اند؛

پوسته ها (شوره ها) اغلب به سادگی از پوست سر جدا می شوند.؛

ممکن است با خارش سر همراه باشد؛

پسوریازیس پوست سر و درماتیت سبورئیک در برخی از درمان ها مشترک‌اند. مانند شامپوهای درمانی، کورتیکواستروئیدهای موضعی و درمان های ضد قارچی اما درمان پسوریازیس پوست سر اغلب دشوارتر از درمان درماتیت سبورئیک است.