خاصیت بامیه برای پسوریازیس و سایر مشکلات پوستی
خاصیت بامیه برای پسوریازیس و سایر مشکلات پوستی

بامیه به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک می کند که در تشکیل کلاژن و رنگ پوست تاثیر می گذارد. همچنین از جوش، پسوریازیس و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند. 

چندین ماده مغذی در بامیه وجود دارد که می تواند پوست شما را سالم نگه دارد. ویتامین C به رشد و ترمیم بافت های آسیب دیده کمک می کند که در تشکیل کلاژن و رنگ پوست تاثیر می گذارد. همچنین از جوش، پسوریازیس و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

خاصیت بامیه برای پسوریازیس و سایر مشکلات پوستی:

خورشت بامیه، خورشت به و آلو این دو خورشت که از قدیمی ترین خورشت های ایرانی است و همچنین خورشت به و آلو و خورشت بامیه از بهترین ها برای درمان یبوست،دفع صفرا و حالت ملین بسیار عالی دارد و باعث بهبود کارکبد و روده و کنترل پسوریازیس خواهد شد.

تنظیم ایمنی بدن:

مصرف منظم بامیه می تواند باعث تنظیم ایمنی بدن شود. مقدار زیاد ویتامین C در آن به گلبول های سفید خون کمک می کند تا به درستی عمل کرده و ایمنی بدن را افزایش دهد. کاهش عوارض سرماخوردگی و محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد از جمله مزایای آن است. طبیعت آنتی اکسیدانی قدرتمند آن هم به ایمنی بدن کمک کرده و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. همچنین در جلوگیری از بیماری های قلبی، سرطان و پیری زودرس موثر است.

جلوگیری از بیماری کبد:

بامیه، به پاکسازی کبد کمک کرده و از بیماری کبد جلوگیری می کند زیرا کبد را سم زدایی کرده و مانع انباشت چربی در کبد می شود. آنتی اکسیدان قوی عصاره بامیه دارای توانایی محافظت در برابر آسیب های ناشی از کبد است. برای بهبود سلامت کبد خود بامیه را به رژیم غذایی تان افزوده و یا پس از مشورت با پزشک تان مکمل آن را مصرف نمایید.

هشدارها برای مصرف بامیه:

هنگام مصرف بامیه به خاطر استفاده از سموم و آفت کش ها حتما پیش از میل کردن آنها را به خوبی شستشو دهید.

بامیه به راحتی در همه جا قابل دسترسی است اما برای اینکه به خوبی از مزایای آن بهره مند شوید بهتر است حتما ارگانیک آن را مصرف نمایید.