خواص روغن شی باتر برای درمان پسوریازیس و اگزما
خواص روغن شی باتر برای درمان پسوریازیس و اگزما

شی باتر (Butyrospermum parkii) حاوی چندین ماده ضد التهابی مانند اسید سینامیک است که التهاب پوست را کاهش می دهد.

شی باتر (Butyrospermum parkii) حاوی چندین ماده ضد التهابی مانند اسید سینامیک است که التهاب پوست را کاهش می دهد. مالیدن روغن شی باتر بر روی ضایعات پسوریازیس و اگزما بسیار مفید و کارآمد می باشد. شی باتر یا شیا باتر یک روغن جامد است که از آجیل درخت آفریقایی شیا کاریته به دست می آید و غنی از ویتامین های A و E و F و اسیدهای چرب ضروری شامل اسید اولئیک، اسید استئاریک و اسید لینولئیک بوده و مواد مغذی لازم برای تولید کلاژن در پوست را تولید می کند.

روغن شی باتر:

درخت شیا بومی سنگال و سودان می باشد و درختی مقدس در آفریقا محسوب می شود. هزاران سال است که مردم آفریقا از روغن شی باتر به دلیل خواص دارویی آن برای سلامتی و پوست و مو استفاده می کنند. روغن شی باتر اگر تصفیه شود به رنگ سفید خالص بوده و اگر تصفیه نشود به رنگ شیری دیده می شود.

ترکیبات شی باتر:

عصاره شی باتر، غنی از ترکیبات باارزشی است که شامل چربی های اشباع نشده غیرصابونی، اسیدهای چرب ضروری، فیتوسترول ها، ویتامین E و D، پروویتامین و النتوین می باشد. این ترکیبات اثرات اعجاب انگیزی بر روی پوست دارند.

مزایای شی باتر برای سلامتی پوست و مو :

مرطوب کننده پوست

درمان جوش صورت

کاهش چین و چروک پوست

جوانسازی پوست صورت

درمان اگزما و پسوریازیس

خواص شی باتر برای پوست و موپ

پوست خشک

استفاده از شی باتر:

استفاده از شی باتر بعد از حمام پوست صورت و بدن را هیدراته و نرم می کند. شی باتر یا کره شی، یک نرم کننده طبیعی ایده آل برای موهاست. این محصول از دانه درختی به نام Shea – karate به دست می آید. شی باتر، قرنهاست که برای رفع التهاب و خارش پوست سر و بدن در بیماران پسوریازیس استفاده می شود. شی باتر، به خوبی از طریق پوست سر جذب می شود بدون اینکه دریچه های پوستی را مسدود کند. به خاطر همین، برای موهای هایلایت شده و رنگ شده بسیار مفید است.

شی باتر یکی از شگفتی های طبیعت است که هزاران سال است که برای مراقبت از پوست بخصوص پوست نوزادان و شفای بیماریهای پوستی در بین مردم آفریقا استفاده می شود.