درمان پسوریازیس پوست سر با روغن Derma smoothe
درمان پسوریازیس پوست سر با روغن Derma smoothe

این دارو برای درمان پسوریازیس پوست سر استفاده می شود. تورم، خارش و قرمزی را که با این بیماری ایجاد می شود کاهش می دهد. این دارو کورتیکواستروئید کم فشار تا متوسط ​​است.

این دارو برای درمان پسوریازیس پوست سر استفاده می شود. تورم، خارش و قرمزی را که با این بیماری ایجاد می شود کاهش می دهد. این دارو کورتیکواستروئید کم فشار تا متوسط ​​است.

نحوه استفاده از روغن DERMA-SMOOTHE-FS:

قبل از هر بار استفاده به خوبی آنرا تکان دهید. از این دارو فقط بر روی پوست سر استفاده می شود.

موها و پوست سر را قبل از استفاده از دارو کاملاً مرطوب کنید. یک مقدار نازک را روی پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید. پوست سر را حداقل برای ۴ ساعت یا یک شبه بپوشانید. پس از آن، داروها را با شامپو معمولی بشویید.

پس از استفاده از دارو، دستان خود را بشویید. از مصرف این دارو در چشم، بینی یا دهان خودداری کنید. اگر در این مناطق دارو دریافت کردید، با آب زیادی بشویید. از این دارو در قسمت صورت، زیر بغل یا ناحیه کشاله ران خود استفاده نکنید.

به طور مرتب از این دارو استفاده کنید تا بیشترین نتیجه را از آن داشته باشید. برای کمک به یادآوری، هر روز از آن استفاده کنید.

در صورت تداوم یا بدتر شدن وضعیت بعد از ۲ هفته به پزشک خود اطلاع دهید.

اثرات جانبی:

ممکن است ضعف، سوزش، خشکی یا قرمزی در محل ضایعه ایجاد شود. ممکن است آکنه، رشد بیش از حد مو، نازک شدن تغییر رنگ پوست یا علائم کششی نیز ایجاد شود. در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این تأثیرات، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را تجویز کرده است زیرا او قضاوت کرده است که سود شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

به ندرت این دارو می تواند از پوست به جریان خون جذب شود. این عوارض جانبی در کودکان بیشتر است و در افرادی که از این دارو برای مدت طولانی یا در نواحی زیادی از پوست استفاده می کنند. در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی زیر، فوراً به پزشک خود بگویید:

خستگی غیرمعمول یا شدید

کاهش وزن، سردرد، تورم مچ پا

افزایش تشنگی، ادرار، مشکلات بینایی

علائم واکنش آلرژیک:

یک واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این وجود ، اگر متوجه علائم یک واکنش آلرژیک جدی از جمله: بثورات پوستی، خارش یا تورم (به خصوص صورت/ زبان/ گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس شدید، سریعاً در مراقبت پزشکی باشید.

قبل از استفاده از این دارو، تمام داروهای تجویز شده و غیر نسخه برداری یا گیاهی را که ممکن است استفاده کنید، به پزشک یا داروساز خود بگویید.