سه میوه برای کمک به بهبود پسوریازیس و کاهش علایم آن
سه میوه برای کمک به بهبود پسوریازیس و کاهش علایم آن

دکتر مجید انوشیروانی، PhD طب سنتی ایران در گفتگو با سایت درمانی پسوریازیس میگوید: خوردن آلبالوی رسمی رسیده، شاهتوت رسیده، و سیب گلاب برای مبتلایان پسوریازیس جلدی بسیار سودمند است بویژه اگر التهاب و خارش زیاد در موضع درگیری داشته باشند. سه میوه برای کمک به بهبود پسوریازیس و کاهش علایم آن: ترکیبی از آب […]

دکتر مجید انوشیروانی، PhD طب سنتی ایران در گفتگو با سایت درمانی پسوریازیس میگوید: خوردن آلبالوی رسمی رسیده، شاهتوت رسیده، و سیب گلاب برای مبتلایان پسوریازیس جلدی بسیار سودمند است بویژه اگر التهاب و خارش زیاد در موضع درگیری داشته باشند.

سه میوه برای کمک به بهبود پسوریازیس و کاهش علایم آن:

ترکیبی از آب سیب و گلاب بعلاوه آب شاه توت یا آب آلبالو را نوشیدنی بسیار خوبی برای مبتلایان پسوریازیس می داند.

این میوه ها یا آب آنها، باید بصورت میان وعده غذایی مصرف شوند یعنی دو ساعت قبل و بعد از آنها نباید چیز دیگری خورده شود. پرهیز از خوردنی های خشکی آور نیز در این بیماری ضروری است.

آلبالوی رسیده (شیرین مایل به ترش) را می‌توان بجای یک وعده یا میان‌وعده غذا برای کاهش میزان غلظت خون، و کاهش التهاب در بیماری‌هایی همچون آکنه‌ و پسوریازیس مصرف کرد.

بیماری خود ایمنی:

یعنی سیستم ایمنی به سلولهای سالم بدن حمله می‌کند. وقتی سلولها سلول بیشتر تولید کند به صورت دسته جمعی به سلولهای سالم حمله و در نهایت منجر به بیماری خود ایمنی می شود.

برای جلوگیری از بیماری خود ایمنی، اصلاح تغذیه، رعایت یکسری پرهیزات، با توجه به شرایط طبع و مزاج فرد، پاکسازی و سم زدایی کبد، چون نقش پالایش در سیستم بدن دارد مهم میباشد.

سلیاک، لوپوس، واسکولیت، پسوریازیس و ناراحتی‌های پوستی، ام اس، آرتریت روماتوئید ازجمله بیماری های خود ایمنی می‌باشد.

کاربرد روغنها در طب ایرانی:

روغن گندم (درمان پسوریازیس)

روغن خشت پخته (دفع سنگ کلیه و مثانه)

روغن بادام شیرین (درمان زخم معده و اثنی عشر)