علائم کمتر پسوریازیس با گیاه نیل
علائم کمتر پسوریازیس با گیاه نیل

“گیاه نیل” یک گیاه سنتی چینی است که مردم برای درمان بیماری‌های پوستی از آن استفاده می‌کنند. تحقیقات اخیر بالینی حاکیست که این گیاه می‌تواند به درمان پسوریازیس کمک کند.

“گیاه نیل” یک گیاه سنتی چینی است که مردم برای درمان بیماری‌های پوستی از آن استفاده می‌کنند. تحقیقات اخیر بالینی حاکیست که این گیاه می‌تواند به درمان پسوریازیس کمک کرده و در کنار انگور اورگن درمان خوبی برای این عارضه پوستی به شمار می‌رود.

علائم کمتر پسوریازیس با گیاه نیل:

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ میلادی تأثیرات گیاه نیل را بر درمان پسوریازیس در ۲۴ نفر مبتلا به آن مورد آزمایش قرار داد و آشکار ساخت افرادی که از این گیاه به عنوان درمان استفاده کرده‌اند، علائم کمتری نسبت به گروهی که از دارونما استفاده کرده‌اند، از خود بروز دادند. این افراد هم‌چنین سطوح پایین‌تری اینترلوکین -۱۷ را که نشانه التهاب در افراد مبتلا به پسوریازیس است، داشتند.

مشخصات:

ماده ای است آبی رنگ لاجوردی که از برگ گیاه نیل گرفته می شود. زادگاه این گیاه مشرق شبه قاره ی هندوستان و بنگال شرقی است و در مناطق حاره ی آسیا، آفریقا، آمریکا و مالزی، جامائیکا نیز انتشار دارد.

طرز تهیه نیل:

برگ و شاخه ی گیاه نیل را به مدت بیست و چهار ساعت در آب ریخته، می خیسانند و پس از آن ده تا پانزده دقیقه خوب به هم می زنند؛ زیرا ماده عامل و رنگی نیل که اندوگین می باشد مادام که در داخل شاخه و برگ گیاه است ماده ای بی رنگ می باشد ولی همین که در مجاورت هوا قرار گرفت در اثر اکسیده شدن به رنگ لاجوردی در می آید. پس از آن مایع به دست آمده را خشک می کنند و نیل را به دست می آورند.

طرز مصرف:

آن را بکوبید و با زردچوبه مخلوط کنید و ضماد نمایید. ضربه خوردگی عضو و التهاب آن را بهبود می بخشد، برای درمان بیماری های پوستی و پسوریازیس نافع است.

تذکر:

مصرف زیادتر از حد مجاز حتی نیم گرم از آن مسموم کننده است و حتما باید طبق نظر پزشک مصرف شود.