لوسیون گیاه دم اسب و روغن شترمرغ و رفع پسوریازیس ناخن
لوسیون گیاه دم اسب و روغن شترمرغ و رفع پسوریازیس ناخن

گاهی عده ای از بیماران پسوریازیس، در قفسه ی فروشگاه ها به دنبال محصولات متعددی برای تقویت و درمان ضایعات ناخن خود هستند، پسوریازیس می تواند ناخن های انگشت و پا را مبتلا کند و باعث ایجاد فرورفتگی های کوچک، رشد غیر طبیعی ناخن و تغییر رنگ آن گردد. ناخن های فرد مبتلا ممکن است […]

گاهی عده ای از بیماران پسوریازیس، در قفسه ی فروشگاه ها به دنبال محصولات متعددی برای تقویت و درمان ضایعات ناخن خود هستند، پسوریازیس می تواند ناخن های انگشت و پا را مبتلا کند و باعث ایجاد فرورفتگی های کوچک، رشد غیر طبیعی ناخن و تغییر رنگ آن گردد. ناخن های فرد مبتلا ممکن است شل یا از بستر آن جدا شود که به آن کولیز می گویند. در موارد شدید ناخن ها خرد می شوند و فرو می ریزند.

سطح ناخن موج دار و یا حفره دار می تواند نشانه های اولیه پسوریازیس و یا آرتریت های التهابی باشد. زمانی که چنین اتفاقی بیفتد، ناخن شما سلامت و استحکام اش را از دست داده و رشدی دشوار خواهد داشت که در ابتدا نیاز به هزینه های بسیار برای تهیه لوسیون های گرانقیمت نیست. استفاده از لوسیون دم اسب و روغن شترمرغ، راه بسیار مناسبی برای درمان، مقاوم سازی، حفظ سلامت و رشد ناخن هاست. توصیه می کنیم تا به مطالعه ی این راهنما ادامه دهید تا با آشنایی با طرز تهیه و استفاده از لوسیون بتوانید به کنترل پسوریازیس ناخن و سلامت ناخن هایتان کمک کنید.

پسوریازیس ناخن:

پسوریازیس یک بیماری مزمن التهابی سیستمیک است و پوست، ناخن، مفاصل را درگیر می کند. ناخن ها تقریباً در ۵۰% بیماران مبتلا به پسوریازیس درگیر می شوند و تداوم آن تا پایان عمر بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تخمین زده شده است. ناخن ها به ندرت تنها قسمت درگیر در این بیماری می باشد. مهمتر از آنچه ذکر شد این است که پسوریازیس ناخن می تواند منجر به درد و ناراحتی شدید و منجر به اختلال در کیفیت زندگی و کار بیمار شود.

استفاده از گیاه دم اسبی باعث کنترل پسوریازیس ناخن ها می شود زیرا این گیاه سرشار از سیلیس است که برای ناخن ها بسیار مفید است این ماده معدنی که در ساخت ناخن ها نقش دارد در نگهداری و مراقبت از ناخن ها نیز شهرت زیادی دارد شک نکنید سری به عطاری بزنید و کمی گیاه دم اسبی تهیه کنید.

گیاه دم اسب:

دم اسب با نام علمی (Equisetum arvense) از جمله گیاهان دارویی است که از قدیم در اروپا و چین بکار می‌ رفته‌ است. در فارسی به آن دم اسبی، دم اسب، و علف هفت بند نیز می‌ گویند. در گیاه دم اسب وجود روغن چرب، سیلیسیک اسید، لینولئیک اسید، اکیستونین، اکیستیک اسید و اکیستین تأیید شده‌ است.

” دم اسب” حاوی انواع فلاونوئید، اکسید آهن، فیتوسترول و انواع مواد معدنی است و از آن داروهای متعددی به ویژه در کشورهای اروپایی مانند سوئیس و فرانسه تولید می گردد. با توجه به ترکیبات معدنی موجود در این گیاه (از قبیل سیلیس، کلسیم و پتاسیم) کاربرد دارویی آن در صنایع داروسازی مدرن عمدتاً برای درمان بیماری های مفصلی و روماتیسم است.

استفاده از لوسیون های بهداشتی تولید شده از این گیاه باعث می گردد تا سلول های مرده از روی پوست جدا شده و پوست حالت جوان و شاداب پیدا کند. در کشورهای اروپایی استفاده از این لوسیون بعد از استحمام یا در هنگام “وان گرفتن” رایج شده است.

یکی دیگر از کاربردهای رایج عصاره دم اسب، استفاده از آن برای تقویت و مرطوب کنندگی ناخن های شکننده می باشد. استفاده از محلول عصاره دم اسب بر روی ناخن باعث خون رسانی بهتر به موضع شده و در نتیجه اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به ناخن میرسد. ترکیبات سیلیسی موجود در این عصاره خاصیت کراتئولیتیک داشته و موجب از بین رفتن سلول های بافت مرده پوست می شود. از اینرو ناخن های آسیب دیده، شکننده و شیار دار ترمیم شده و اسباب استحکام و براق شدن مجدد آنها فراهم می گردد، بگونه ای که در فاصله زمانی اندکی شادابی و رشد ناخن نمایان می شود. بررسی ها نشان داده که استفاده از عصـاره این گیاه می تواند حتی مشکلات ناشی از پسوریازیس روی ناخن ها را نیز برطرف نماید.

خواص درمانی:

تقویت و رشد ناخن دست و پا

برای دوام بخشیدن به ناخن ها

مناسب برای ناخن هاى خیلى ضعیف و شکننده و ورقه ورقه شده

درمان کجی

جلوگیری از ترکیدن ناخن

ف کننده خشکی

شکنندگی

پسوریازیس ناخن

طرز تهیه و مواد لازم:

یک استکان آب را جوش آورده و ۱۵ گرم گیاه دم اسب را خرد کرده و به آب اضافه کنید پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه از دم کشیدن دم اسب ۶۰ سی سی روغن شترمرغ را اضافه کنید و به آرامی بجوشانید تا آب کاملا بخار شده و فقط روغن باقی بماند، ‌سپس با استفاده از پارچه ای روغن را صاف کرده و داخل ظرفی برای نگهداری بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. به همین سادگی لوسیون آماده شد.

روش مصرف:

روزانه یکی الی دو بار چند قطره از لوسیون را روی هر ناخن بچکانید، و آنرا بر روی ناخن و پوست اطراف ماساژ دهید تا جذب شود. پیش از اینکه به رختخواب بروید هم این عمل را انجام داده و پنج دقیقه صبر کنید، سپس دستکشی بپوشید و اجازه دهید که تمام طول شب لوسیون بر روی ناخن هایتان باقی بماند. در صورت نیاز صبح دستانتان را بشویید.