هضم ناقص پروتئین یکی از عوامل بیماری پوستی پسوریازیس
هضم ناقص پروتئین یکی از عوامل بیماری پوستی پسوریازیس

تعدادی از اسیدهای آمینه سمی به نام پلی آمین ها (پوترسین، اسپرمیدین، کاداورین) در افراد مبتلا به پسوریازیس، بالاتر از سطح طبیعی است.

احتمالاً عوامل غذایی از جمله هضم ناقص پروتئین یکی از عوامل بیماری پسوریازیس یا صدف است. چنانچه هضم ناقص انجام گیرد یا میزان جذب اسیدهای آمینه در روده ها ناکافی باشد، باکتری ها اسیدهای آمینه را به صورت ترکیبات سمی تجزیه می کنند. تعدادی از سم ها نیز باعث بروز بیماری پسوریازیس می شود؛ به عنوان مثال تعدادی از اسیدهای آمینه سمی به نام پلی آمین ها (پوترسین، اسپرمیدین، کاداورین) در افراد مبتلا به پسوریازیس، بالاتر از سطح طبیعی است. این مواد سهم زیادی در تشکیل پلاک های پوستی دارد. پایین آمدن سطح پلی آمین ها در پوست و ادرار با بهبود بالینی این بیماری همراه است. بهترین راه جلوگیری از تشکیل بیش از حد پلی آمین ها مصرف کم پروتئین به ویژه از طریق غذاهای حیوانی و همزمان افزایش مصرف مواد فیبری است.

سم زدایی و کمک به کنترل پسوریازیس:

برای کمک به بدن برای حذف سموم شما می توانید روش سم زدایی را امتحان کنید. انجام این کار سبب می شود تا روده های متورم شده تان بهبود یابد و پوستتان دوباره سلامتی خود را بازیابد. البته شما می توانید سم زداهای مختلفی را امتحان کنید. یک رژیم ۳ روزه برای سم زدایی می توانید در مقابله با پسوریازیس موثر باشد. رژیمتان را به موارد زیر محدود کنید:

مقدار زیادی آب، مایعات، سوپ، آب میوه

میوه های تازه

سبزیجات سبز

آجیل

توصیه به بیماران پسوریازیس:

بهترین توصیه به بیماران پسوریازیس این است که با بیماری خود مدارا کنند و از درمان دلسرد نشوند و تحت‌ نظر پزشک به درمان‌ ها ادامه دهند. هر چه پذیرش بیماری توسط بیمار بیشتر باشد و آن را معضل زندگی خود نداند، شدت بیماری کمتر است. سعی کنند زندگی عادی و روزمره خود را هر چه طبیعی‌تر ادامه دهید و نگذارید این بیماری، شما را از پا بیندازد. با کشف داروهای جدید امکان کنترل بیماری بسیار بیشتر از سابق است. از استرس‌ های روانی تا حد امکان بپرهیزید و چنانچه دچار بیماری ‌های داخلی شدید، متخصص پوست خود را هم در جریان بگذارید.