پماد کامودرما (Kamoderma) برای التهاب و خارش پسوریازیس
پماد کامودرما (Kamoderma) برای التهاب و خارش پسوریازیس

پماد کامودرما (Kamoderma) فراورده ای گیاهی با عصاره بابونه، به شکل پماد بوده که برای التهابات و ناراحتی های پوستی مثل خشکی و ترک پوست، پسوریازیس و اگزما به کار می رود. موارد مصرف پماد کامودرما: پماد کامودرما در درمان التهابات پوستی، آزردگی های جلدی ناشی از خراش ها و بریدگی های سطحی، خشکی و […]

پماد کامودرما (Kamoderma) فراورده ای گیاهی با عصاره بابونه، به شکل پماد بوده که برای التهابات و ناراحتی های پوستی مثل خشکی و ترک پوست، پسوریازیس و اگزما به کار می رود.

موارد مصرف پماد کامودرما:

پماد کامودرما در درمان التهابات پوستی، آزردگی های جلدی ناشی از خراش ها و بریدگی های سطحی، خشکی و پسوریازیس و اگزما به کار می رود.

مکانیسم اثر کامودرما:

فعالیت ضد التهابی عصاره بابونه بیشتر به واسطه ترکیبات ماتریسین (پیشتاز کامازولن)، بیزابولول و اکسیدهای آن بوده که عمده ترین ترکیبات موجود در عصاره را تشکیل می دهند.

این فعالیت به عمل آنتی اکسیدان آن ها نسبت داده شده است. عصاره بابونه احتمالا موجب وقفه سیکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز شده، در نتیجه تولید پروستاگلاندین ها و لوکوترین ها را متوقف می نماید. آپی ژنین موجود در عصاره بابونه احتمالا موجب مهار آزادسازی هیستامین نیز می گردد.

اجزای پماد کامودرما:

این فراورده حاوی ۰٫۰۶% اسانس بابونه (Chamomilla recutita) می باشد.

مواد موثره:

روغن های فرار نظیر کامازولن، آلفا – بیزابولول و فلاونوئید آپی ژنین

موارد منع مصرف:

پماد کامودرما در افراد حساس به بابونه منع مصرف دارد.

عوارض پماد کامودرما:

در افراد حساس احتمال بروز واکنش های آلرژیک (درماتیت تماسی) وجود دارد.

نکات قابل توصیه:

از تماس دارو با چشم و سایر مخاط خودداری شود.

مقدار مصرف پماد کامودرما:

روزی ۲ تا ۴ بار روی موضع مالیده شود.