کاربرد دستگاه لیزر سینکرو وسکیو برای درمان پسوریازیس
کاربرد دستگاه لیزر سینکرو وسکیو برای درمان پسوریازیس

دستگاه لیزر سینکر وسکیو کاربردهای متعددی دارد که از آن جمله می‌ توان به درمان بیماری پوستی پسوریازیس و پیسی اشاره کرد.

دستگاه لیزر سینکرو وسکیو (SYNCHRO VASQ) ارائه شده توسط شرکت دکا توانایی رقابت با بهترین دستگاه‌ های موجود در بازار را دارد و به جرات می‌ توان گفت از نظر طراحی منبع لیزر با توان بیشتر و ذخیره نیرو بالاتر از دستگاه‌ های دیگر قرار می‌ گیرد. ابداع‌ های فنی به کار برده شده در این دستگاه تابش پالس‌ هایی با انرژی ۸ ژول را ممکن می‌ سازد که آن را هم تراز با بهترین دستگاه‌ های لیزر موجود قرار می‌ دهد. دستگاه لیزر سینکر وسکیو کاربردهای متعددی دارد که از آن جمله می‌ توان به درمان بیماری پوستی پسوریازیس و پیسی اشاره کرد.

دستگاه لیزر سینکرو وسکیو:

سینکرو وسکیو به واسطه قابلیت آزادسازی انرژی در میکروپالس‌ ها از مزیت بارز کاهش خونریزی زیر پوستی پس از درمان برخوردار است و میزان انرژی بیشتر در دسترس این امکان را فراهم می‌ آورد تا از بزرگترین نقطه یعنی ۱۲ میلی متر استفاده کرد. به این ترتیب رویکرد درمانی بهبود می‌ یابد، روند درمان، به ویژه برای ناراحتی‌ های گسترده‌تر، تسریع می‌ شود و راحتی بیمار تضمین می‌ گردد.

سینکرو وسکیو از فن‌آوری نوآورانه‌ای با نام تجاری رایت لایت نیز بهره می‌ گیرد که منبع نوری قرار گرفته در سری مخصوص دستگاه است که ویژگی‌ های تابش آن به لیزر رنگی شباهت دارد، اما ناحیه سطحی بسیار وسیع‌تری، بیش از ۶٫۳ سانتی متر مربع، را پوشش می‌ دهد.

مزایای دستگاه لیزر سینکرو وسکیو:

دستگاه سینکرو وسکیو به دلیل برخورداری از مزایای ویژه یک دستگاه لیزر رنگینه‌ای ساده نیست؛ از جمله مزایای این دستگاه می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌ های تابشی بهتر در طول موج ۵۹۵ نانومتر و قابلیت درمان تمام آسیب‌ های عروقی از عمیق‌ترین و ضخیم‌ترین موارد تا گونه‌ های سطحی‌تر و از بین بردن لکه‌ های رنگی سطحی، جای جوش، زگیل و پسوریازیس

افزایش یافتن فلوئنسی تا ۱۰ ژول بر سانتی متر مربع با نقطه‌ای به بزرگی ۱۰ میلی متر

سری رایت لایت برای درمان روزاسه و اریتروزیس ناحیه‌ای به بزرگی ۶٫۳ سانتی متر مربع را پوشش می‌ دهد که ۵٫۵ برابر از بیشینه سطح سری ۱۲ میلی متری به مساحت ۱٫۱۳ سانتی متر مربع بزرگتر است.

عملکرد دستگاه سینکرو وسکیو برای درمان پسوریازیس:

دستگاه سینکرو وسکیو از تکنولوژی IPL برای درمان بیماری های صدف و پیسی استفاده می کنند.

ویژگی‌ های تابشی بهتر و قابلیت درمان و از بین بردن لکه‌ های رنگی سطحی و پسوریازیس.

پایین بودن احتمال خونریزی زیر پوستی به دلیل تابش انرژی لیزر در میکروپالس‌ ها

دارای نور مستقیم برای درمان صدف

سری دستگاه لیزر با نقطه‌ هایی در اندازه‌ های گوناگون از ۵ تا ۱۲ میلی متر، دارای قدرت تشخیص نقطه اتوماتیک

آیا درمان دردناک است؟

خیر. اکثر بیماران کوچکترین درد یا ناراحتی را تحمل نمی‌ کنند. عده‌ای از بیماران مدت کوتاهی پس از درمان گرمای ملایمی را حس می‌ کنند که جزیی و زودگذر است. لیزر درمانی نیازی به بیهوشی ندارد.

آمادگی پیش از درمان چگونه است؟

لیزر درمانی آمادگی گسترده‌ای نیاز ندارد؛ صرفاً باید مطمئن شد که پوست محل درمان تمیز و خشک باشد و هیچ مواد آرایشی، لوسیون یا کرم حاوی SPF روی آن باقی نمانده باشد.

آیا لیزر درمانی با عوارض جانبی همراه است؟

اثرهای جانبی لیزر درمانی حداقل است و اکثر بیماران پس از عمل با هیچ عوارضی مواجه نمی‌ شوند. تعدادی از بیماران قرمزی ملایم و موقتی را در محل درمان تجربه می‌ کنند. اثرهای جانبی جدی‌تر مانند تاول و هیپرپیگمانتاسیون نادر و زودگذر است. عمل در موارد انگشت شمار موفقیت‌آمیز نیست.