کمک برخی از داروهای پسوریازیس به پیشگیری از بیماری های قلب
کمک برخی از داروهای پسوریازیس به پیشگیری از بیماری های قلب

تحقیقات جدید نشان می دهد که درمان بیولوژیک برای بیماری پوستی پسوریازیس ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را در بیماران کاهش دهد. التهاب مزمن در افراد مبتلا به پسوریازیس با ایجاد پلاک در عروق قلب همراه است که خطر بیماری عروق کرونر را افزایش می دهد. در درمان بیولوژیک، بیماران تزریق های مبتنی […]

تحقیقات جدید نشان می دهد که درمان بیولوژیک برای بیماری پوستی پسوریازیس ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را در بیماران کاهش دهد.

التهاب مزمن در افراد مبتلا به پسوریازیس با ایجاد پلاک در عروق قلب همراه است که خطر بیماری عروق کرونر را افزایش می دهد. در درمان بیولوژیک، بیماران تزریق های مبتنی بر پروتئین را برای کاهش التهاب دریافت می کنند.

دکتر Nehal Mehta، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “این اولین بار است که یک مطالعه تصویربرداری بر روی انسان نشان می دهد که یک سال التهاب مداوم و درمان نشده می تواند به عروق قلب آسیب برساند و ما می توانیم این آسیب را معکوس کنیم.” وی رئیس آزمایشگاه التهاب و بیماری های قلب و عروق در انستیتوی ملی قلب، ریه و خون ایالات متحده است.

Nehal Mehta افزود: “التهاب درمان نشده خطرناک است. شما فقط منتظر یک حمله قلبی یا سکته مغزی هستید.”

این مطالعه بر روی یک نوع پلاک کرونر خطرناک به نام هسته نکروزه غنی از لیپید متمرکز شده است. از سلولهای مرده و بقایای سلول تشکیل شده و مستعد پارگی است. پارگی پلاک می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

این مطالعه شامل ۲۰۹ بیمار ۳۷ تا ۶۲ ساله مبتلا به پسوریازیس بود. برای دریافت درمان بیولوژیک (۱۲۴ بیمار) انتخاب شدند و ۸۵ بیمار به گروه کنترل تقسیم شدند و کرم های موضعی و نور درمانی دریافت کردند.

پس از یک سال درمان، سی تی اسکن نشان داد که بیمارانی که تحت درمان بیولوژیک قرار گرفتند، ۸٪ کاهش پلاک کرونر داشتند، در حالی که در گروه کنترل افزایش جزئی داشتند.

این یافته ها حتی پس از سازگاری محققان با عوامل خطر قلبی عروقی و شدت پسوریازیس نیز وجود داشت. این مطالعه در ۱۵ سپتامبر در مجله Circulation Cardiovascular Imaging منتشر شده است.

Nehal Mehta در یک خبرنامه ژورنالی گفت: “داشتن پلاک ملتهب که مستعد پارگی است، طی ۱۰ سال خطر حمله قلبی را ۵ برابر می کند.”

Nehal Mehta خاطرنشان کرد: درمان با استاتین های کاهش دهنده کلسترول پلاک کرونر را تقریبا ۶ تا ۸ درصد کاهش می دهد. وی افزود: “به همین ترتیب، درمان ما با بیولوژیک پلاک بعد از یک سال پلاک کرونر را به همان میزان کاهش داد. این یافته ها نشان می دهد که درمان بیولوژیک برای درمان پسوریازیس ممکن است به همان اندازه استاتین درمانی در عروق قلب مفید باشد.”

به گفته محققان، همراه با بیماران مبتلا به پسوریازیس، یافته های این مطالعه می تواند برای افرادی که دیگر بیماری التهابی مزمن مانند اچ آی وی، لوپوس و آرتریت روماتوئید دارند، که همچنین خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند، پیامدهایی داشته باشد.

Nehal Mehta گفت: “ما قبلاً هرگز نتوانسته ایم ترمیم پلاكی ملتهب مانند این را در انسان نشان دهیم. درمان بیولوژیك التهاب سیستمیك و فعال سازی سیستم ایمنی بدن را كاهش می دهد و تأثیر مطلوبی در بهبود سلامت كلی عروق دارد.”

  • منبع خبر : WebMD News from HealthDay