کم کردن التهابات پسوریازیس با مصرف موضعی روغن بادام
کم کردن التهابات پسوریازیس با مصرف موضعی روغن بادام

برای از بین بردن التهاب ناشی از اگزما و یا بیماری پسوریازیس هم می‌ توانید از روغن بادام کمک بگیرید، می‌ توانید با استفاده از آغشته کردن محل عارضه به روغن بادام التهاب آن را کم کنید.

برای از بین بردن التهاب ناشی از اگزما و یا بیماری پسوریازیس هم می‌ توانید از روغن بادام کمک بگیرید، در اثر این بیماری پوست دچار خارش، سوزش و قرمزی می‌ شود، اما می‌ توانید با استفاده از آغشته کردن محل عارضه به روغن بادام التهاب آن را کم کنید.

مصرف روغن بادام در بیماران پسوریازیس:

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌ های مختلف رواج داشته است. روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است و به دو شکل روغن بادام شیرین و تلخ وجود دارد. ویتامین E موجود در این روغن می‌ تواند پوست را از آسیب اشعه UV خورشید مصون نگه دارد و نیز از ایجاد چین و چروک‌ های پوستی در اثر استرس و بالا رفتن سن بکاهد.

به گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را به یک ماده ایده آل برای تسکین راش های پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل می کند. او می گوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم به زینک وابسته است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن به تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس به آرامی روی پوست، ماساژ دهید.

روغن بادام و دردهای عضلانی:

برای استفاده از روغن بادام شیرین به عنوان ماده تسکین دهنده درد عضلات مقداری از این روغن را روی حرارت ملایم قرارداده تا گرم شود، سپس موضع آسیب دیده را که درد می‌ کند با مقداری از روغن پوشش دهید. در همین زمان یک حوله نسبتاً ضخیم را روی یک کاسه آب جوش قرار دهید تا گرم شود و آن را روی بدن و در محل روغن بادام قرار دهید تا به تدریج اثر درمانی بر روی عضلات ایجاد شود. ‌می‌ توانید این کار را هر روز به مدت نیم ساعت بر روی موضع آسیب دیده انجام دهید و تنها پس از چند روز از انجام آن کاهش درد و التهاب را در بدن خود مشاهده کنید.

روغن بادام و جلوگیری از پوسته ریزی:

ما معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز می گوید: به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد. برای جلوگیری یا درمان پوسته ریزی، او توصیه می کند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید.

این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می دهد و پوسته های خشک را نرم می کند بلکه سلامت و رشد موهای شما را نیز بهبود می بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند). آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند. جیمز می گوید: شما بعنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط به چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری می کنید، محصولی که حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.