ترمیم طبیعی ضایعات پوستی پسوریازیس با پماد آلفا
ترمیم طبیعی ضایعات پوستی پسوریازیس با پماد آلفا

پماد آلفا (alpha)، پماد ترمیم کننده زخم است که اثرات ضد التهابی مناسبی بر روی پوست بیماران پسوریازیس دارد. پماد آلفا، گیاهی است از این رو عوارض کورتون ها و دیگر فرآورده های مشابه را ندارد. با استفاده از آلفا، پوست به طور طبیعی بازسازی می شود و التهاب آن کاهش می یابد. البته آلفا، […]

پماد آلفا (alpha)، پماد ترمیم کننده زخم است که اثرات ضد التهابی مناسبی بر روی پوست بیماران پسوریازیس دارد. پماد آلفا، گیاهی است از این رو عوارض کورتون ها و دیگر فرآورده های مشابه را ندارد. با استفاده از آلفا، پوست به طور طبیعی بازسازی می شود و التهاب آن کاهش می یابد. البته آلفا، فقط شرایط بهبودی را فراهم مى کند بنابراین، ضایعات پسوریازیس به طور طبیعی ترمیم شده و بازگشت زیبايی به پوست با مشکلات کمتری رو به رو خواهد بود.

شرکت سازنده:

پس از تأسیس شرکت توسعه آلفا، این شرکت فعالیت خود را با هدف ارتقاء تندرستی آغاز نمود. برای نیل به این هدف، مدلی با نام مدل رژولاین پایه‌ ریزی شد. این مدل که برای ارتقاء تندرستی در تمام زمینه‌ ها طراحی شده است، به تناسب نوع مشکلات و بیماری ها شامل مدل‌ های دیگری می‌ شود. مدل رژودرم در گام اول برای کمک به درمان و رفع مشکلات و بیماریهای پوستی طراحی شده است.

فعالیت‌ های تحقیقاتی شرکت توسعه آلفا محدود به زخم و مشکلات پوستی نمی‌‌ شود، بلکه طیف وسیعی از مشکلات و بیماری‌ ها از جمله بیماریهای مزمن و صعب‌العلاج را در بر می‌ گیرد.

ترکیبات و مکانیسم اثر آلفا:

لاوسون، ماده‌ اصلی پماد آلفا است كه از گیاه (Lawsonia inermis) بدست می‌ آید. تحقیقات مختلفی که در مورد این گیاه و ماده‌ مؤثره‌ آن انجام شده است، خواص مختلفی را برای آن نشان داده‌ که از جمله‌ آنها می‌ توان موارد زیر را نام برد:

خاصیت ضد التهابی:

وجود التهاب در ضایعات پسوریازیس از جمله عواملی است که می‌ تواند ترمیم ضایعات را به تأخیر انداخته و کیفیت ترمیم را کاهش دهد. استفاده از گیاه (Lawsonia inermis) موجب می‌ شود که التهاب در زخم کنترل شده و کاهش یابد. بر خلاف اکثر داروهایی که امروزه استفاده می‌ شوند و از طریق سرکوب سیستم ایمنی التهاب را کنترل می‌کنند، این گیاه التهاب را بدون ایجاد عوارض جانبی کنترل می‌ کند و در نتیجه سرعت و کیفیت ترمیم زخم را افزایش می‌ دهد.

خاصیت آنتی‌ باکتریال:

وجود عفونت در زخم نیز از عواملی است که موجب عدم ترمیم مناسب ضایعات می‌ شود. خاصیت آنتی‌ باکتریال گیاه (Lawsonia inermis) باعث می‌ شود که بدون نیاز به استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌های پیشگیرانه (پروفیلاکتیک)، از ایجاد عفونت پیشگیری شود و در نتیجه زخم با سرعت و کیفیت مناسب بهبود یابد.

افزایش سرعت ترمیم:

علاوه بر مواردی که پیشتر ذکر شد که همگی منجر به افزایش سرعت ترمیم ضایعات می‌شوند، استفاده از این گیاه موجب کاهش زمان لازم برای ترمیم لایه‌ های سطحی ضایعه نیز می‌ شود، بنابراین سرعت ترمیم ضایعه افزایش می‌ یابد.

افزایش کیفیت ترمیم ضایعه:

تحقیقات نشان داده است که استفاده از گیاه (Lawsonia inermis) باعث افزایش میزان بافت ترمیمی، افزایش میزان کلاژن و همچنین افزایش مقاومت زخم در برابر فشارها می‌ شود. مجموع این عوامل دست به دست هم داده و ترمیم با کیفیت ضایعات پسوریازیس را تضمین می‌ کنند.

کاهش وسعت ضایعات:

این گیاه علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت ترمیم زخم باعث نزدیک شدن لبه‌ های زخم به یکدیگر می‌ شود که خود از عوامل مهم در بهبود مناسب ضایعات است.

جلوگیری از آسیب‌‌ رسانی رادیکال‌ های آزاد و خاصیت آنتی‌ اکسیدانی:

لاوسون با توجه به ساختمان شیمیایی خود، می‌ تواند با دریافت یك الكترون از رادیكالهای آزاد، رزونانس پایدار ایجاد كند.

روش مصرف:

موضع را با آب ولرم بشویید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. سپس توسط یک لایه از پماد به آرامی آن را چرب کنید. هنگام این کار از ماساژ اضافی پرهیز کنید چون ممکن است به خارش و حساسیت بیانجامد. می‌ توانید بعد از پانسمان روی آن را باز بگذارید (پانسمان باز) و یا برای جلوگیری از تماس پماد با لباس، روی موضع را با یک قطعه تنظیف یا گاز بپوشانید. در التهاب‌ های شدید پسوریازیس می‌ توانید با یک پوشش پلی اتیلنی (مانند کیسه فریزر) روى پانسمان را بپوشانید (پانسمان بسته) این کار باعث تاثیر بهتر آلفا می‌ شود. برای این کار، کیسه فریزر را از اطراف برش داده و از طرف داخل آن، روی سطح پوست (که قبلا با آلفا چرب شده) قرار دهید. سپس عضو را باندپیچی کنید. به جای کیسه فریزر از گاز وازلینه نیز می‌ توان استفاده نمود ولی تاثیر آلفا با پوشش کیسه فریزر بسیار بیشتر است. در زخم‌های پسوریازیس وسیع که پوست به چربی بیشتری نیاز دارد می‌توان از وازلین و آلفا به صورت مخلوط استفاده نمود. برای این کار مقدار آلفا باید حدود ۳ برابر وازلین باشد.

تعویض پانسمان:

هر ١٢ ساعت یک بار پانسمان را تکرار کنید. برای این کار ابتدا موضع را با آب گرم بشویید. هنگام شستشو، پوست را تحریک نکنید. پوست را با تنظیف نخی خشک کنید و پانسمان با آلفا را تکرار نمایید. به تدریج که التهاب پوستی پسوریازیس  بهبود می‌ یابد می‌ توان روى پانسمان را باز گذاشت. اگر امکان شستشو وجود ندارد با یک تنظیف آغشته به آب گرم، موضع را تمیز کنید.

دفعات مصرف:

برای پانسمان باز روزانه ۵ بار و برای پانسمان بسته روزانه ۲ بار

مدت مصرف:

تا زمان بهبودی التهاب یا ضایعات پوستی از پماد استفاده کنید.

توصیه‌ ها:

از تماس لباس‌های غیرنخی با موضع جلوگیری کنید.

قبل از استفاده از آلفا، شستشوی موضع و خشک کردن آن ضروری است. شستشو را با صابون‌های قالبی انجام دهید و از مایع دستشویی یا شامپو استفاده نکنید. به طور کلی این افراد باید از شستشو و حمام با آب بسیار سرد یا بسیار گرم پرهیز کنند.

غذاهایی مانند سوسیس و کالباس، پیتزا، بادمجان، سیر، ترشیجات، خیارشور، خرما، گردو، موز، پسته و ادویه به خصوص فلفل را در رژیم غذایی خود تا آنجا که ممکن است کم کنید.

ماساژ شبانه‌ شانه ها و پاها همراه با نفس عمیق و آهسته در جلوگیری از عود بیماری و سرعت بخشیدن به بهبودی، بسیار کمک می‌ کند.