آشنایی با خواص چای سیستوس برای پسوریازیس
آشنایی با خواص چای سیستوس برای پسوریازیس

یکی از مزیت های درمانی چای سیستوس، به بیماری های پوستی اختصاص دارد. گیاه سیستوس برای پاک سازی پوست، کاهش التهابات، اگزما، صدفک یا پسوریازیس و آکنه مفید واقع است.

یکی از مزیت های درمانی چای سیستوس، به بیماری های پوستی اختصاص دارد. گیاه سیستوس برای پاک سازی پوست، کاهش التهابات، اگزما، صدفک یا پسوریازیس و آکنه مفید واقع است. درمانگران طب سنتی بر این باور هستند که با مصرف روزانه دو فنجان چای سیستوس می توان از گزند پشه و کنه در امان ماند.

به طور کلی چای سیستوس به موجب برخورداری از آنتی اکسیدان نقش چشمگیری در سلامت عمومی بدن ایفا می کند.

در بدن انسان مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد وجود دارند. با افزایش مقادیر رادیکال های آزاد در بدن زمینه ی شکل گیری بیماری های قلبی و سرطانی به وجود می آید. مناسب ترین اقدام در خصوص جلوگیری از تولید بیش از اندازه رادیکال های آزاد بهره گیری از آنتی اکسیدان است.

یکی از ترکیبات سازنده چای سیستوس پلی فنول و ویتامین P یا بیوفلاوونوئید می باشد. پلی فنول ترکیبی گیاهی به شمار می رود که در بدن به مثابه ی آنتی اکسیدان عمل می کند.

گیاه سیستوس:

سیستوس، یکی از گیاهان دارویی است که از قدیم الایام به عنوان نوشیدنی مورد استفاده قرار می گرفته است. گیاه سیستوس با عناوین مختلفی اعم از رز سنگی شناخته می شود. بوته های این گیاه در تمام فصول سال سبز است و به نوبه ی خود یک گیاه مقاوم در برابر خشکی به شمار می رود.

تهیه دمنوش کریستوس:

برای تهیه دمنوش کریستوس، حدود ۱۳ گرم چای گیاه کریستوس را تهیه کنید. شما می توانید چای سیستوس را از ترکیب برگ و گل های خشک شده گیاه سیستوس حاصل فرمایید.

سپس یک لیتر آب فاقد املاح معدنی و فلزات را به صورت تصفیه شده با چای ترکیب کنید.
چای سیستوس را در معرض درجه حرارت با دمای ۷۰ الی ۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید. توصیه می شود برای خوش طعم سازی دمنوش سیستوس از شیرین کننده های طبیعی اعم از چای سیاه و عسل استفاده کنید.

بهتر است بدانید مناسب ترین درجه حرارت برای دم کردن چای سیستوس، ۸۵ درجه سانتی گراد می باشد. علاوه بر این، برای جلوگیری از تحت تأثیر منفی قرار گرفتن مزیت های چای سیستوس ضرورت دارد تا آب مصرفی تصفیه شده باشد.

جمع بندی مطالب:

همان طور که بیان کردیم یکی از گیاه های دارویی که از قدیم الایام مورد استفاده درمانگران طب سنتی قرار داشته است، سیستوس می باشد. چای سیستوس تهیه شده از گیاه سیستوس اینکانوس یک گیاه مدیترانه ای می باشد. یکی از ترکیبات سازنده چای سیستوس پلی فنول و ویتامین P یا بیوفلاوونوئید می باشد. پلی فنول ترکیبی گیاهی به شمار می رود که در بدن به مثابه ی آنتی اکسیدان عمل می کند.

چای سیستوس از خاصیت های درمانی گسترده ای بهره مند است. از سری خواص دارویی گیاه سیستوس می توان به بهبود کارکرد قلب و عروق، پیشگیری از سرطان، ارتقای سلامت دهان و دندان، کاهش التهابات و بیماری های پوستی، رفع شوره سر و درمان گلو درد اشاره کرد.