آیا یک ویروس پایان کار پسوریازیس را رقم خواهد زد؟
آیا یک ویروس پایان کار پسوریازیس را رقم خواهد زد؟

به نقل از ساینس، دانشمندان انگلیسی با انجام تحقیقات بر «ویروس موزائیک خیار» اعلام کردند که ساخت واکسنی از این ویروس می تواند در درمان آلزایمر، آلرژی و پسوریازیس مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس؛‌ به نقل از ساینس، دانشمندان انگلیسی با انجام تحقیقات بر «ویروس موزائیک خیار» اعلام کردند که ساخت واکسنی از این ویروس می تواند در درمان آلزایمر، آلرژی و پسوریازیس مورد استفاده قرار گیرد. اکنون محققان با تغییراتی روی این ویروس و تهیه واکسن و آزمایش آن روی موش های آزمایشگاهی به نتایج باورنکردنی دست یافته اند. محققان دانشگاه آکسفورد می گویند با تزریق واکسن بیماری هایی چون پسوریازیس و آلرژی موش ها درمان شده اما آنها امیدوارند این واکسن بتواند بر آلزایمر نیز تاثیر گذار باشد.

ویروس موزائیک خیار:

ویروس موزائیک خیار (Mosaic Viruses) از ویروس های بیماری زا گیاهی است که با خوردن میوه به بدن فرد منتقل می شود. پروفسور «مارتین باخمن » معتقد است که بیماری آلزایمر معمولا در افراد مسن دیده می شود و ما امیدواریم بتوانیم با این داروی جدی به جنگ آلزایمر نیز برویم.

بیماری پوستی پسوریازیس:

بیماری پوستی پسوریازیس یک بیماری مزمن خود ایمنی است. این بیماری هنگامی رخ می‌ دهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنال‌ های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رشد سلول‌های پوست می‌شود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلول‌های پوستی از میزان ریختن آن‌ها. پسوریازیس واگیردار نیست.