از آب سبزه گندم و پوست موز تا کنترل پسوریازیس
از آب سبزه گندم و پوست موز تا کنترل پسوریازیس

چرا برخی از درمان‌ های پسوریازیس، نه تنها سودی ندارند، بلکه اوضاع را بدتر هم می‌ کنند؟ اگر پوستی حساس داشته باشید درمان پسوریازیس سخت تر خواهد شد.

پسوریازیس یک بیماری مزمن است و بسیاری از داروهای این بیماری در واقع چرخه خارش را طولانی‌ تر و التهاب را بیشتر و سیستم ایمنی بدن را نامتعادل می‌ کنند. کنترل پسوریازیس با داروهای خانگی، علاوه بر اینکه ساده و کم‌ هزینه است، معمولاً عوارض جانبی کمتری دارد، در ادامه مطلب به دو روش آب سبزه گندم و پوست موز که برای افراد مختلف مفید بوده است. اشاره می‌ شود.

آب سبزه گندم و پسوریازیس:

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، به گفته محققان حدود ۳۰ گرم گندم سبز شده حاوی ۱۲۰ کالری، ۸ گرم فیبر رژیمی و ۸ گرم پروتئین است. اگرچه در این رابطه مطالعات بالینی انجام نشده است اما چندین مورد نمونه درمان خانگی نشان داده که سبزه گندم برای درمان اگزما و پسوریازیس مثمرثمر بوده است. روش درمانی با این گیاه اینگونه است که یک فنجان آب سبزه گندم در وان آب داغ ریخته شده و به مدت ۳۰ دقیقه مورد استفاده قرارگیرد. روش دیگر ریختن آب سبزه گندم در ظرف یخ و انجماد آن است. سپس مکعب های یخی بر روی لکه ها، زخم و پوست آسیب دیده مالیده شود.

همچنین این نوشیدنی با داشتن خواص قلیایی، برای افرادی که از بیماری های التهابی مانند استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید رنج می برند، ماده غذایی مطلوبی محسوب می شود.

این نوشیدنی حاوی مقدار فراوانی آنتی اکسیدان بوده و آنتی اکسیدان ها با خنثی سازی رادیکال های آزاد فرآیند اکسیداسیون را متوقف می کنند.

مصرف منظم ۲-۴ قاشق سوپ خوری از این نوشیدنی کمک خوبی برای تنظیم فعالیت سیستم ایمنی بدن خواهد بود. از آن جا که این نوشیدنی حاوی مواد مغذی، مفید و فراوانی است از پرخوری پیشگیری کرده که به نوبه خود در کاهش وزن مفید است.

برای تهیه این نوشیدنی، سبزه های گندم خود را درون دستگاه آب میوه گیری ریخته و با نوشیدن آب آن از خواص فراوان آن بهره ببرید.

پوست موز و پسوریازیس:

تا آنجا که دهان در تماس با انواع خوراکی ها، از جمله میوه ها است، تمام انواع آنها به نوعی نرم و آبدار هستند، به خصوص گوشت میانی یا همان مغز میوه. ولی طبق یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه فلوریدا، به این نتیجه رسیده اند که بعضی از انواع آنتی اکسیدان های محافظ سلامتی در پوست میوه ها موجود است. بنابراین دور ریختن پوست آنها عاقلانه نیست.

پوست موز حاوی یک آنتی اکسیدان با نام لوتئین و مقدار زیادی پتاسیوم است و شاید به همین دلیل است که قسمت داخلی پوست موز اینقدر شفابخش و مفید است. شما هم می توانید با استفاده از دستورالعمل زیر از مزایای پوست موز برای درمان مشکل پوستی تان بهره مند شوید. از پوست موز می توانید برای درمان پسوریازیس استفاده کنید . فقط کافی است پوست موز را به قسمتهای آسیب دیده بمالید . اول ممکن است احساس کنید پوست موز باعث قرمز شدن و تحریک بیشتر می شود اما بعد از چند روز شاهد تغییر قابل توجهی خواهید بود.

می‌ توانید قسمت داخلی پوست موز را به کمک قاشق یا چاقو تراشیده و با ترکیب آن با مواد طبیعی دیگر ماسک بسازید یا به تنهایی آن را بر روی ضایعات پسوریازیس خود قرار دهید. علاوه بر این، می‌ توان این قسمت از موز را میل کرد و از فواید آن لذت برد.