از بین بردن پوسته های پسوریازیس با مصرف موضعی اسید سالیسیلیک
از بین بردن پوسته های پسوریازیس با مصرف موضعی اسید سالیسیلیک

درمان پسوریازیس با اسید سالسیلیک که معمولا به همراه داروهای موضعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، می‌ تواند التهاب را کاهش دهد و به حذف تکه‌ هایی که در پوست ظاهر می‌ شود کمک نماید.

اسید سالیسیلیک یا سالیسیلیک اسید (Salicylic acid) یکی از اسیدهای آلی است که دارای مصارف دارویی نیز می‌ باشد. درمان پسوریازیس با اسید سالسیلیک که معمولا به همراه داروهای موضعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، می‌ تواند التهاب را کاهش دهد و به حذف تکه‌ هایی که در پوست ظاهر می‌ شود کمک نماید. شما می‌ توانید این ماده را به صورت لوسیون، صابون، شامپو و سایر اشکال تهیه کنید.

اسید سالسیلیک و پسوریازیس:

اسیدسالیسیلیک برای درمان موضعی اختلالات هیپرکراتوتیک پوست، عفونت‌ های قارچی پوست به ویژه تینه‌ آ و آکنه ولگاریس، شوره سر و التهابات سبوره‌ای پوست سر و همچنین درمان پسوریازیس به کار می‌ رود. اسید سالیسیلیک از طریق حل کردن ماده چسباننده بین سلولی که پوسته‌ ها را در لایه شاخی به هم متصل می‌ کند که پوسته ریزی را تسریع و در نتیجه باعث سست شدن کراتین و بهبود پسوریازیس می‌ شود.

این محصول به صورتهای زیر در دسترس می باشد:

صابون

لوسیون

مایع

فوم

پماد

ژل

کرم

پد

خمیر

شامپو

پانسمان

مقدار مصرف:

می توانید از پماد آن تا روزی ۳ مرتبه یا طبق دستور پزشک بر روی ضایعات استفاده کنید. پماد را روی صورت یا پوست سر نمالید. ممکن است چند روز تا هفته طول بکشد تا تاثیر کامل آن را مشاهده کنید.

برای استفاده ازشامپو قبل ازاستفاده ازدارو، موها را با آب ولرم خیس کنید به مقدارکافی دارو بریزید تا کف کند وبه مدت ۲ تا ۳ دقیقه مالش دهید و سپس موها را آبکشی کنید.

هشدارها:

از استعمال دارو روی ضایعات باز یا ملتهب اجتناب گردد.

در صورت درمان نواحی وسیعی از بدن با دارو، خطر بروز مسمومیت با سالیسیلاتها وجود دارد.

از مصرف دارو در بارداری و کودکان زیر ۵ سال سن اجتناب شود.

از تماس دارو با چشم‌ها و سایر غشاهای مخاطی بایداجتناب گردد. در صورت تماس، فوراً موضع به مدت ۱۵ دقیقه با آب شستشو داده شود.

در صورت تماس دست‌ها با فراورده. دست‌ها بلافاصله باید شسته شوند مگر این که تحت درمان باشند.

از استعمال دارو در نزدیکی یا سطوح داغ یا به هنگام کشیدن سیگار (به دلیل قابلیت اشتغال) اجتناب گردد.

عوارض جانبی:

تحریکات متوسط تا شدید پوست که قبل از درمان وجود نداشته اند و زخم یا سائیدگی پوست بویژه متعاقب مصرف فرآورده های حاوی غلظت بالایی از اسید سالیسیلیک، خشکی بیش از حد، تحریک پوستی، اثرات سیستمیک متعاقب استعمال گسترده و واکنش های حساسیت بیش از حد از عوارض این دارو هستند.

فرم های دارویی:

Topical Solution: Salicylic Acid 16.7% + Lactic Acid 16.7% + Collodion qs to 100%