استفاده از “گل مغربی“ به عنوان داروی موثر در درمان اگزما و پسوريازيس
استفاده از “گل مغربی“ به عنوان داروی موثر در درمان اگزما و پسوريازيس

نشست علمی پژوهشكده‌ی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با عنوان “فرمولاسیون كپسول و كرم حاوی روغن دانه‌های گل مغربی به عنوان داروی موثر در درمان اگزما و پسوریازیس“ برگزار شد.

نشست علمی پژوهشكده‌ی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با عنوان “فرمولاسیون كپسول و كرم حاوی روغن دانه‌های گل مغربی به عنوان داروی موثر در درمان اگزما و پسوریازیس“ برگزار شد. به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، در این نشست دكتر جمشیدی آخرین یافته‌های پژوهشی خود را در زمینه‌ی شیوه‌های جدید درمانی با استفاده از گیاهان دارویی ارائه كرد. گل مغربی به طور قابل توجهی شرایط پوست را در ابتلـا به اگزما، پسوریازیس و خشکی‌هـای پیش رونده بهبود بخشیده و خارش و التهابات پوست را کاهش میدهد که البته حصول نتیجه نیازمند درمان طولـانی مدت میباشد.

گل مغربی به نام علمی Oenothera bienni:

وی گفت: گل مغربی به نام علمی Oenothera biennis گیاهی دو ساله است. چون گل‌های درشت و زیبای آن در هنگام غروب آفتاب شكفته می‌شوند به گل مغربی موسوم شده است. وی افزود: قسمت مورد استفاده‌ی این گیاه، روغن حاصل از دانه‌های آن است كه حاوی ۲۵ درصد اسید چرب می‌باشند و از مهمترین اسیدهای چرب آن می‌توان به لینولئیك اسید Linoleic acid به میزان ۶۰ تا ۸۰ درصد و گاما لینولنیك اسید Gamma Linolenic acid به میزان ۶ تا ۱۱ درصد اشاره كرد.

استفاده از “گل مغربي“ به عنوان داروي موثر در درمان اگزما و پسوريازيس:

وی گفت : با عنایت به موارد ذكر شده و همچنین نبود دارویی گیاهی كه بتواند با حداقل عوارض جانبی، اثرات درمانی سودمندی را به ارتباط با مشكلات پوستی به خصوص اگزما و پسوریازیس از خود نشان بدهد.

وی ادامه داد: این دو اسید چرب جزو اسیدهای چرب دسته امگا ششم Omega 6 هستند كه می‌توانند به عنوان پیش ساز اكوزانوییدها عمل نمایند و با افزایش ساخت پروستاگلاندین‌ها و لكوترین‌های غیر التهابی اثر درمانی خود را با بهبود درماتیت اتوپیك نشان دهند.

دكتر جمشیدی افزود : روغن دانه‌های این گیاه در فرمولاسیون فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی استفاده فراوانی شده است زیرا این فرآورده قابلیت زیادی در نگهداری الاستیسته پوست دارد و از ایجاد چین و چروك بر روی آن جلوگیری می‌نماید. علاوه بر موارد ذكر شده، از گل مغربی در دردهای پستانی، افزایش گلسترول آرتریت روماتوئید و … بهره می‌برند.

دستور مصرف:

موضعی: مقدار کافی از روغن، روزی ۲ بار به مدت حداقل ۴ هفته بر محل مورد نظر مالیده شود.

ساخت كپسول و كرم حاوی روغن دانه‌ی گیاه “گل مغربی“

اقدام به ساخت كپسول و كرم حاوی روغن دانه‌ی گیاه مزبور شده است نظر بر این است كه كرم حاصل ازاین گیاه موجب ازدیاد سلولی در پوست می‌گردد. در حقیقت این فرآورده نقش تعدیل كنندگی كینتیك سلولی پوست را ایفا می‌كند. وی در پایان گفت : با توجه به اثرات بسیار خوب و قابل توجه گیاه مزبور پیش بینی می‌گردد كه این گیاه جایگاه به سزایی در درمان بیماری‌های ذكر شده داشته باشد.