استفاده موضعی از گل داوودی برای مشکلات مزمن نظیر اگزما و پسوریازیس
استفاده موضعی از گل داوودی برای مشکلات مزمن نظیر اگزما و پسوریازیس

قدمت دمنوش گل داوودی با اسم علمی این گیاه به طور سنتی Chrysanthemum indicum به هزاران سال پیش بازمی‌ گردد. برخلاف بسیاری از دمنوش‌ ها که تنها با استفاده از برگ‌ های گیاهان تهیه می‌ شوند.

قدمت دمنوش گل داوودی با اسم علمی این گیاه به طور سنتی Chrysanthemum indicum به هزاران سال پیش بازمی‌ گردد. برخلاف بسیاری از دمنوش‌ ها که تنها با استفاده از برگ‌ های گیاهان تهیه می‌ شوند، برای تهیۀ دمنوش گل داوودی از گل‌ های کامل این گیاه استفاده می‌ شود. این گل‌ها طیف وسیعی از آنتی‌اکسیدان‌ ها، ترکیبات ارگانیک، ویتامین‌ ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و مواد شیمیایی آرام‌بخش را حاوی هستند که دمنوشی مغذی و پرخاصیت را به وجود می‌آورند. بیایید نگاهی عمیق تر به برخی از مزایای سلامت شگفت انگیز دمنوش گل داودی بیاندازیم.

مراقبت از پوست و پسوریازیس:

مقدار قابل توجهی از بتا کاروتن در دمنوش گل داودی وجود دارد که به ویتامین A منجر می شود تا به اهداف مختلف بدن برسد. ویتامین A به طرق مختلف به عنوان یک آنتی اکسیدان رفتار می کند و بنابراین استرس اکسیداتیو و سلول های آسیب دیده در سیستم های بدن را از بین می برد. به همین علت، دمنوش گل داودی از لحاظ موضعی استفاده شده است، زیرا می تواند باعث بهبود پوست، قرمزی و شرایط مزمن مانند اگزما و پسوریازیس شود. این نیز به طور کلی باعث کاهش نشانه های پیری، و همچنین چین و چروک و لکه های قرمز، به لطف محتوای آنتی اکسیدانی گل ها می شود.

اعمال به عنوان عصب Relaxant:

برای نسل ها، این تنوع دمنوش باعث کاهش فشار خون، خنک شدن بدن و کاهش التهاب شده است که می تواند باعث آرامش شود. آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی قوی موجود در دمنوش می تواند به بهبود عملکرد بدن شما کمک کند و هورمون های غیر ضروری هورمون در خون را از بین ببرند.

عامل ضد التهابی:

به عنوان یک عامل ضد التهابی، دمنوش گل داودی عالی برای کاهش تورم در گلو و کاهش سوزش در ریه ها است. نوشیدن این دمنوش در حالی که شما بیمار هستید، انتخاب عاقلانه است، زیرا به شما کمک می کند تا بدن را از عفونت و التهاب محافظت کنید. برخی از شایع ترین شرایط که در آن دمنوش کرم گل داودی استفاده می شود شامل قرمزی و خارش چشم، احتقان، شرایط تنفسی، گلودرد و حتی سردرد است!

تنظیم سیستم ایمنی:

ویتامین C و A هر دو در غلظت های بالا در دمنوش گل داودی یافت می شوند و هر دو این ویتامین ها برای سلامتی سیستم ایمنی بسیار مهم هستند. ویتامین C باعث تولید گلبول های سفید خون می شود و به عنوان آنتی اکسیدان برای محافظت در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین چندین ماده معدنی در گل داودی، مانند منیزیم، کلسیم و پتاسیم وجود دارد که برای سیستم ایمنی بدن ضروری است.

جلوگیری از پوکی استخوان:

شما اغلب در مورد دمنوش که برای سلامت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان ایده آل است، نمی شنوید، اما محتوای مواد معدنی دمنوش گل داودی از راه های بسیاری از هم جدا می شود. عصاره گل داودی برای شناسایی شرایط از دست دادن تراکم مواد معدنی استخوان شناخته شده است، بنابراین شروع به نوشیدن این دمنوش در حالی که جوان هستید، اطمینان حاصل کنید که وقتی شما پیر می شوید، می توانید سالم و فعال باشید.