اعمال گیاه خاراگوش یا افسنطین برای مشکل پسوریازیس
اعمال گیاه خاراگوش یا افسنطین برای مشکل پسوریازیس

خاراگوش یا افسنطین (Artemisia absinthium L, wormwood) گیاهی حاوی“آزولین ها” است، ترکیباتی که اثبات شده است دارای فعالیت ضد التهابی قدرتمند هستند. افسنطین برای مشکلات مختلف پسوریازیس، لوپوس و سایر اختلالات خود ایمنی استفاده می شود. خاراگوش: خاراگوش گیاهی است علفی، پایا، به ارتفاع ۸۰–۱۲۰ سانتیمتر. گیاهی است دارویی و در طب سنتی برای دفع […]

خاراگوش یا افسنطین (Artemisia absinthium L, wormwood) گیاهی حاوی“آزولین ها” است، ترکیباتی که اثبات شده است دارای فعالیت ضد التهابی قدرتمند هستند. افسنطین برای مشکلات مختلف پسوریازیس، لوپوس و سایر اختلالات خود ایمنی استفاده می شود.

خاراگوش:

خاراگوش گیاهی است علفی، پایا، به ارتفاع ۸۰–۱۲۰ سانتیمتر. گیاهی است دارویی و در طب سنتی برای دفع کرم روده استفاده می‌شده‌است. هم‌چنین یکی از مواد تشکیل‌دهنده در شراب ورموت است. این گیاه به علت دارا بودن توژون خاصیت روانگردان دارد.

سلامت کبد:

افسنطین با کاهش اکسیداسیون و نشان دادن خاصیت ضد التهابی، اثرات محافظت کننده کبدی را نشان داده و از این طریق آسیب کبدی را کاهش می دهد. همچنین می تواند به عنوان بخشی از گرگرفتگی کبد برای پاک کردن احتقان در این عضو مهم استفاده شود.

افسنطین گاهی اوقات به طور مستقیم بر روی پوست برای عفونت های باکتریایی و قارچی، آرتروز و سایر دردهای مفاصل، کبودی، درد اعصاب و اسپریین ها اعمال می شود.

افسنطین و درمان سرطان:

گیاهی دارویی افسنتین دارای ماده ای با عنوان آرتمیسینین است. طبق پژوهش های دانشمندان این ماده می تواند بدون آسیب به سلول های سالم بدن، سلول های سرطانی را نابود کند .افسنطین می تواند با سلول های سرطانی شده غنی شده با آهن مانند روشی که انگل های ایجاد کننده بیماری مالاریا را از بین می برد ، مبارزه کند و آن را به یک گزینه بالقوه برای درمان سرطان تبدیل کند.

روش مصرف:

به‌صورت دم کرده با آب داغ ( تا ۳ گرم از گیاه خشک در روز) قبل یا بعد از غذا مصرف می‌شود. برای مصارف خوراکی می‌توان از محصولات جامد تهیه شده از خاراگوش، عصاره یا تنتور آن استفاده کرد.

نکات مهم مصرف:

مصرف این گیاه در بارداری و شیردهی و مبتلایان به خونریزی‌های داخلی ممنوع می‌باشد. اگر به مقدار زیاد مصرف شود باعث موارد زیر شود:

۱) مسمومیت

۲) تشنج عصبی