التیام التهابات جلدی پسوریازیس با پماد گیاهی رکوبیزول
التیام التهابات جلدی پسوریازیس با پماد گیاهی رکوبیزول

پماد گیاهی رکوبیزول (Recubizul) از دو گیاه بابونه آلمانی Matricaria recutita و گل همیشه بهار Calendula officinalis ساخته شده است که به استناد منابع علمی معتبر اثرات ضد التهابی و درمانی متعددی را دارا می باشند. به علت اثرات ضد التهابی و ضد خارش و کاهش تجمع پوسته ها در محل ضایعات پسوریازیس پماد گیاهی […]

پماد گیاهی رکوبیزول (Recubizul) از دو گیاه بابونه آلمانی Matricaria recutita و گل همیشه بهار Calendula officinalis ساخته شده است که به استناد منابع علمی معتبر اثرات ضد التهابی و درمانی متعددی را دارا می باشند. به علت اثرات ضد التهابی و ضد خارش و کاهش تجمع پوسته ها در محل ضایعات پسوریازیس پماد گیاهی رکوبیزول در این بیماری تجویز می شود. این دارو با ترکیب عصاره گل همیشه بهار در التیام التهابات و راش های جلدی پسوریازیس اثرات خوبی از خود نشان داده است.

شرکت سازنده:

شرکت « نو تک فار» یک شرکت دانش بنیان متخصص در زمینه فرمولاسیون و تولید داروهای گیاهی مستقر در پارک علم و فنآوری دانشگاه تهران می باشد. اعضای گروه علمی ، تحقیق و توسعه و مسئول فنی و مدیران شرکت در حال حاضر جمعا چند دکتر دارو ساز ، پزشک و کارشناس ارشد شیمی با سابقه کار طولانی در زمینه گیاهان دارویی ، درمان ، داروسازی گیاهی و فرمولاسیون انواع دارو ها می باشند. در مجموع کادر تخصصی شرکت دارای قابلیت و تجربه مناسبی در زمینه فرمولاسیون و تولید صنعتی داروهای گیاهی می باشد.

مکانیسم اثر:

مواد مؤثره گیاهان در پماد “رکوبیزول” اثرات ضد باکتری و اثر مهاری بر برخی از میکروب های بیماری زای پوستی نظیر استافیلوکوک ها و کاندیدا داشته ودر بهبود سریع زخم ها خصوصا زخم های ترشح دار و زخم های ناشی از تاتو وضایعات پوستی مشابه اثرات خوبی از خود نشان می دهند.

اثرات ضد باکتری ،ضد قارچی ودرمان زخم پماد “رکوبیزول” مربوط به آلفا بیزابولول و آپی ژنین واثرات ضد التهابی آن مربوط به آلفا بیزابولول و کامازولن موجود در آن است. با توجه به اینکه پماد “رکوبیزول” استروئیدی نمی باشد و عوارض ناشی از مصرف استروئید ها را ندارد، این نتیجه می تواند بسیار مطلوب و قابل توجه باشد.

وجود مواد موثره گل همیشه بهار (کالاندولا) در این پماد ، علاوه بر ایجاد عطر و بوی مطبوع ، موجب تقویت اثرات ضد التهابی این پماد می گردد. عصاره گل همیشه بهار در التیام جراحات،جوش ها،التهابات و راش های جلدی پسوریازیس اثرات خوبی از خود نشان می دهد.الکل های تری ترپن این گیاه دارای فعالیت ضد التهابی می باشند.

مقدار مصرف:

روزی ۴-۳ مرتبه هر بار یک لایه نازک از پماد روی موضع مورد نظر مالیده شود (تا از بین رفتن علائم بیماری،درمان را ادامه دهید)

عوارض جانبی:

برای مصرف پوستی گیاهان موجود در این پماد عارضه خاصی گزارش نشده است. در صورت وجود یا بروز حساسیت نسبت به این دو گیاه ،مصرف این دارو را قطع نمایید.

تداخلات:

در مصرف موضعی این فرآورده مورد خاصی گزارش نشده است.

مصرف در بارداری و شیردهی:

مصرف این دارو در دوران بارداری وشیردهی با مشورت پزشک انجام شود.

شرایط نگهداری:

دارو را در دمای بین ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری کنید.از یخ زدگی و درجه حرارت بالا و پایین محافظت نمایید.پس از هر بار استفاده درب آن را محکم ببندید.

بسته بندی:

دارو در تیوپ به وزن خالص ۲۰گرم ،داخل جعبه به همراه برگه راهنما دارای خط بریل عرضه میگردد.

نکات قابل توجه:

این دارو فقط جهت مصارف پوستی می باشد. جهت مصرف برای رفع التهاب هموروئید و خارش والتهابات نواحی تناسلی به صورت موضعی قابل استفاده می باشد.

در مصرف جهت التهاب پوستی در مواضعی مانند کشاله ران ، زیر بغل و کلا نواحی عرق سوز شده ، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب ، ابتدا موضع مورد نظر را شسته و خشک نمایید ، سپس از پماد استفاده کنید.

مصرف این دارو در نوزادان کمتر از یکماه توصیه نمی شود .

این پماد را بیش از دو هفته به طور مداوم،بدون مشورت پزشک مصرف نکنید.

دارو را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.