اورانوفین خوراکی – Ridaura برای پسوریازیس همراه با آرتریت
اورانوفین خوراکی – Ridaura برای پسوریازیس همراه با آرتریت

اورانوفین خوراکی – Ridaura به جز روماتیسم مفصلی برای پسوریازیس همراه با آرتریت استفاده می شود. این دارو یک مسکن واقعی نیست مثل آسپرین ولی می تواند دردی را که در آرتریت پسوریازیس رخ می دهد با کاهش التهاب کم کند. به آن داروی تعدیل دهنده ی ضد روماتیسمی می گویند. این دارو باعث کاهش […]

اورانوفین خوراکی – Ridaura به جز روماتیسم مفصلی برای پسوریازیس همراه با آرتریت استفاده می شود. این دارو یک مسکن واقعی نیست مثل آسپرین ولی می تواند دردی را که در آرتریت پسوریازیس رخ می دهد با کاهش التهاب کم کند. به آن داروی تعدیل دهنده ی ضد روماتیسمی می گویند. این دارو باعث کاهش سفتی و خشکی صبحگاهی و درد یا تورم مفاصل می شود.

موارد مصرف اورانوفین (Auranofin):

آئورانوفین یک داروی حاوی ترکیبات طلا است (۲۹%) و همان اثرات داروی sodum aurothiomalate را دارد. از طریق خوراکی در بیماری آرتریت روماتوئید پیشرفته حاد مصرف دارد. مصرف از راه خوراکی سمیت کمتری از تزریق داخل عضلانی دارد ولی تأثیر آن نیز کمتر است. در آسم، لوپوس و پسوریازیس در مواردی با احتیاط فراوان تجویز شده است.

عوارض جانبی اورانوفین (Auranofin):

شایعترین عارضه عوارض دستگاه گوارشی به صورت تهوع، درد شکم و گاهی استفراغ است. اما دراغلب موارد اسهال که می تواند تا ۵۰% بیماران را تحت تأثیر قرار دهد بحدی شدید است که بایستی دارو را قطع نمود.

دیگر عوارض همانند sodum aurothiomalate است اگرچه که خفیف تر است. کولیت و ائوزینوفیلی هم در مصرف این دارو دیده شده است. پروتئین اوری (که با قطع مصرف بهبود می یابد).

مصرف اورانوفین (Auranofin) در بارداری:

اورانوفین در بارداری تجویز نمیشود. و به طور کلی در زمان استفاده از این دارو باید از بارداری جلوگیری کرد.

مصرف اورانوفین (Auranofin) در دوران شیردهی:

اورانوفین در شیر ترشح میشود.

مقدار مصرف اورانوفین (Auranofin):

برای اطلاع از مقدار و نحوه مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.