تصورات مختلف درباره شنا کردن افراد مبتلا به پسوریازیس
تصورات مختلف درباره شنا کردن افراد مبتلا به پسوریازیس

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، تصورات مختلفی درباره شنا کردن افراد مبتلا به پسوریازیس وجود دارد و بسیاری از این افراد فکر می‌کنند که شنا کردن برایشان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، تصورات مختلفی درباره شنا کردن افراد مبتلا به پسوریازیس وجود دارد و بسیاری از این افراد فکر می‌کنند که شنا کردن برایشان امکان‌پذیر نیست. در واقعیت هم واکنش افراد مبتلا به پسوریازیس نسبت به شنا کردن یکسان نیست و همین نکته مساله را پیچیده‌تر میکند. شاید برایتان سوال باشد که آیا کلر استخر برای پسوریازیس مضر است؟ و چگونه می توانم در استخر شنا کنم و کمترین تحریک پوستی را داشته باشم؟ در ادامه مطلب به این سوالات پاسخ می دهیم.

ارتباط پسوریازیس و شنا:

کلر موجود در آب استخر باعث خشکی و سوزش پوست می شود. قبل از شنا بهتر است با استفاده از  وازلین یا انواع روغن سطوح پلاک های پسوریازیس را چرب کنید. و بلافاصله بعد از شنا، بدن را با آب بشویید و تازمانی که بدن هنوز رطوبت دارد، از مرطوب کننده ها استفاده کنید. با این روش شما می توانید به راحتی شنا کنید و کمترین آسیب به پوستتان وارد شود.

در حالی که تماس با کُلُر باعث تشدید پسوریازیس در بین بعضی افراد مبتلا به این بیماری پوستی می‌ شود، اما کسانی هستند که می‌ گویند تماس با کُلُر واقعا تاثیر مثبتی روی وضعیت پوستشان داشته است. اگر تماس با کُلُر باعث تحریک پسوریازیس پوستی شما می‌ شود، قبل از وارد شدن به آب استخر، حتما از مرطوب‌ کننده‌های غلیظ استفاده کنید تا از تماس با کُلُر جلوگیری کند. وقتی از استخر بیرون آمدید باید سریعا دوش بگیرید و باز هم کرم مرطوب‌کننده غلیظ به بدنتان بزنید.

البته بهتر است از مسئولان استخر درباره زمان اضافه کردن کُلُر به آب سوال کنید، چون غلظت این ماده به‌ مرور زمان کاهش می‌ یابد و تاثیر منفی آن هم کمتر می‌ شود. بنابراین می‌ توانید زمانی را برای ورود به استخر انتخاب کنید که کُلُر به‌تازگی وارد آب نشده باشد. این نکته را هم در نظر بگیرید که افزایش زمان شنا کردن در استخر، به پوست کمک می‌ کند تا خودش را با کُلُر تطبیق دهد.

برخی برندها، شامپوهایی را مخصوص کودکان تهیه کرده اند.در صورت تمایل از این شامپوها استفاده نمایید. این شامپوها طوری فرموله شده اند که کلر را به طور کامل از روی موها پاک کرده و از چسبندگی و شکنندگی آنها جلوگیری خواهند کرد.

در هر صورت اگر زخم های باز و به خصوص ترشح دار بر روی پوست خود دارید به دلیل وجود کلر در اب استخر و تشدید مشکلتان از شنا کردن در استخر اجتناب کنید.

بایدهای آب استخرها:

آب استخرها مدام از طریق سیستم های اتوماتیک تجدید و تصفیه تحت مراقبت است. هدف از این کار جلوگیری از غلظت بیش از حد تثبیت کننده هاست که عمل ضد عفونی کنندگی کلر را کاهش می‌ دهد. آب استخر باید طوری باشد که نه چشم ها و نه مخاط ها را تحریک کند. به همین علت در حال حاضر PH آب استخرها بین ۶٫۹ و ۸٫۲ است. آنالیزهای باکتریولوژیک به طور منظم انجام می‌ شوند تا از عدم وجود کلیفُرم های مدفوعی، میکروب های بیماری زا و استافیلوکوک ها اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، چندین بار در سال استخرها تخلیه و تمیز می‌ شوند. به طور خلاصه، خطر ابتلا به یک بیماری شدید مانند منانژیت یا ورم روده تقریباً باید صفر باشد.