تغییر جهت درمان پسوریازیس به عوامل جدیدتر
تغییر جهت درمان پسوریازیس به عوامل جدیدتر

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی که در تاریخ ۴ سپتامبر به صورت آنلاین در Dermatologic Therapy منتشر شده است، استفاده از نور درمانی برای پسوریازیس از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ کاهش یافته است، در حالی که استفاده از داروهای بیولوژیکی افزایش یافته است. یک مرکز پزشکی در شهر نیویورک بیمارانی را که مبتلا به پسوریازیس بودند […]

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی که در تاریخ ۴ سپتامبر به صورت آنلاین در Dermatologic Therapy منتشر شده است، استفاده از نور درمانی برای پسوریازیس از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ کاهش یافته است، در حالی که استفاده از داروهای بیولوژیکی افزایش یافته است.

یک مرکز پزشکی در شهر نیویورک بیمارانی را که مبتلا به پسوریازیس بودند و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ با استفاده از نوردرمانی تحت درمان قرار گرفتند برسی کردند. نویسندگان همچنین استفاده از داروهای بیولوژیک، استریتین و آپرمیلاست را در بین بیماران مبتلا به پسوریازیس ارزیابی کردند.

تغییر جهت درمان پسوریازیس به عوامل جدیدتر:

محققان شاهد کاهش استفاده از فتوتراپی برای بیماران مبتلا به پسوریازیس تازه تشخیص داده شده، از ۱۳٫۳ به ۱٫۳ درصد و کاهش ۱۲٫۳ درصدی سالانه بودند. در زمان کاهش استفاده از فتوتراپی برای پسوریازیس، یک افزایش در استفاده از داروی بیولوژیک آپرمیلاست وجود دارد و اما متقابلا یک کاهش در استفاده از استریتین وجود دارد. استفاده از بیولوژیک ها در سال ۲۰۱۲ از میزان استفاده فتوتراپی پیشی گرفت، در حالی که استفاده از آپرمیلاست در سال ۲۰۱۶ از فتوتراپی فراتر رفت. در میان انواع فتوتراپی، استفاده از اشعه ماورا بنفش B به طور قابل توجهی کاهش یافت. استفاده از پسورالن و ماورا بنفش A کاهش یافته و استفاده از اکسایمر افزایش یافته است.

نویسندگان می نویسند: “با در دسترس بودن درمان های متعدد پسوریازیس، برای متخصصان پوست بسیار مهم است که خطرات و مزایای این گزینه ها را انتخاب کنند تا مطمئن ترین و موثرترین روش درمانی را برای هر بیمار انتخاب کنند.”

  • منبع خبر : Dermatologic Therapy