توصیه‌های مربوط به تجویز Infliximab  برای پسوریازیس
توصیه‌های مربوط به تجویز Infliximab  برای پسوریازیس

آکادمی درماتولوژی آمریکا با همکاری بنیاد ملی پسوریازیس دستورالعمل‌های خود را در زمینه مدیریت و درمان پسوریازیس با عوامل بیولوژیک منتشر کردند.

آکادمی درماتولوژی آمریکا با همکاری بنیاد ملی پسوریازیس دستورالعمل‌های خود را در زمینه مدیریت و درمان پسوریازیس با عوامل بیولوژیک منتشر کردند. در زیر، نگاهی داریم به خلاصه‌ای از این توصیه‌ها در مورد تجویز Infliximab برای پسوریازیس.

توصیه‌های مربوط به Infliximab به قرار زیر هستند:

۱) گزینه درمانی مونوتراپی در درمان پلاک‌های پسوریازیسی متوسط تا شدید در بزرگسالان.

۲) دوز توصیه شده برای آغاز درمان، تزریق ۵ میلی‌گرم در هفته‌های شروع، ۲ و ۶؛ پس از آن، هر ۸ هفته یک بار.

۳) توصیه به تجویز آن با فواصل مکرر (کمتر از هر ۸ هفته یک بار و هر ۴ هفته یک بار در فاز نگهدارنده) ویا در دوزهای بالاتر (تا ۱۰ میلی‌گرم) برای کنترل بهتر بیماری در بعضی از بزرگسالان.

۴) گزینه درمانی مونوتراپی برای پلاک‌های پسوریازیسی متوسط تا شدید که کف دست و پاها (پلاک پسوریازیس پالموپلانتار)، ناخن‌ها یا اسکالپ را در بزرگسالان درگیر می‌کند.

۵) درمان مونوتراپی در بزرگسالان مبتلا به دیگر زیرگروه‌های (مثلا، پوسچورال، اریترودرمی) از پلاک‌های پسوریازیسی متوسط تا شدید

۶) گزینه مونوتراپی توصیه شده در بزرگسالان مبتلا به پلاک‌های پسوریازیسی با هر شدتی، زمانی که همراه با آرتریت پسوریازیسی قابل توجه باشد. همچنین مانع از صدمات مفصلی قابل تشخیص با رادیوگرافی در آرتریت پسوریازیسی می‌شود.

۷) گزینه درمان ترکیبی توصیه شده با عوامل موضعی (مثلا، کورتیکواستروئیدها با قدرت بالا با یا بدون آنالوگ‌های ویتامین D به منظور تقویت درمان پلاک‌های پسوریازیسی متوسط تا شدید.

۸) ممکن است در ترکیب با acitretin، apremilast، methotrexate، برای پلاک‌های پسوریازیسی متوسط تا شدید در بزرگسالان تجویز شود.