جلوگیری از اگزما و پسوریازیس با چای بابونه
جلوگیری از اگزما و پسوریازیس با چای بابونه

از مهم‌ترین خواص این دمنوش می‌توان به درمان آکنه، درمان جوش های پوستی، جلو گیری از پیری زودرس، درمان خشکی پوست، درمان اگزما و پسوریازیس اشاره کرد.

چای بابونه دبش ۱۰۰ درصد گیاهی و بدون کافئین می باشد. از مهم‌ترین خواص این دمنوش می‌توان به درمان آکنه، درمان جوش های پوستی، جلو گیری از پیری زودرس، درمان خشکی پوست، درمان اگزما و پسوریازیس اشاره کرد.

بابونه حاوی مواد شیمیایی به نام فلاونوئیدها است. این فلاونوئیدها نوعی ماده مغذی موجود در بسیاری از گیاهان هستند و در اثرات دارویی آن نقش بسزایی دارند. محققان هنوز مطمئن نیستند که چه مواد شیمیایی دیگری در بابونه موجود است تا بتوانند سایر فواید آن را بیان کنند.

مزایای احتمالی دمنوش بابونه که بیشترین شواهد در آن وجود دارد، شامل موارد زیر است:

-درمان دیابت و کاهش قند خون

-کاهش سرعت یا جلوگیری از پوکی استخوان

-کاهش التهاب

-درمان و پیشگیری از سرطان

-کمک به خواب و آرامش

-درمان شرایط خفیف پوستی

کاهش استرس:

زندگی در دنیای پر دغدغه و پر هرج و مرج کنونی موجب می‌شود که همه ما به نوعی احساس استرس و اضطراب را تجربه کنیم. به گفته آنشول جیبارات (Anshul Jaibharat)، متخصص تغذیه، «گیاه بابونه یک آرام بخش طبیعی و موثر است که می‌تواند با استرس و اضطراب مقابله کند.» بنابراین، قدرت آرام بخشی و کاهش استرس را هم می‌توان جزو فواید عرق بابونه به حساب آورد.

تاثیر مثبت بابونه بر کاهش وزن:

چای بابونه به‌ طور مؤثری در رفع لاغری و افزایش اشتها مؤثر است. دمنوش بابونه و چای بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش منظم همراه شود، به طور موثر چربی‌سوز می‌شود و تناسب اندام شما را افزایش می‌دهد.

طرز تهیه چای بابونه:

چای بابونه یک چای نسبتا سالم برای مصرف عموم مردم است که برای تهیه آن باید بابونه خشک شده را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. می‌توانید روی آن را بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان‌های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنید درِ آن را بگذارید. سپس به کمک چای صاف کن آن را در فنجان بریزید.

مصرف دمنوش‌ها و داروهای گیاهی نیز مانند هرچیز دیگر مقدار و اندازه معین دارد. مصرف بیش از حد دمنوش بابونه ممکن است موجب ناراحتی معده و اسهال شود.

در حال حاضر فرآورده‌های مختلفی از بابونه به اشکال دمنوش بابونه، روغن بابونه، کرم بابونه، لوسیون بابونه و قطره خوراکی آن در بازار وجود دارد.