خواص اعجاب انگیز روغن سبوس برنج برای پسوریازیس
خواص اعجاب انگیز روغن سبوس برنج برای پسوریازیس

سایت درمانی پسوریازیس قصد دارد تا در این مطلب به بررسی خواص اعجاب انگیز روغن سبوس برنج برای پسوریازیس بپردازد، پس با ما همراه باشید.

این خوراکی خوشمزه علاوه بر اینکه خود خواص فراوانی دارد، سبوس و روغن آن نیز خواص بی شماری را بدنبال خود به یدک می‌کشند که بسیاری از افراد از آن اطلاعات کافی ندارند، که در همین راستا سایت درمانی پسوریازیس قصد دارد تا در این مطلب به بررسی خواص اعجاب انگیز روغن سبوس برنج برای پسوریازیس بپردازد، پس با ما همراه باشید.

سبوس برنج چیست؟

سبوس برنج از محصولات جانبی برنج محسوب می‌شود که در کارخانه برنج کوبی از برنج جدا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید تنها هشت درصد برنج را پوسته آن تشکلیل میدهد که همین مقدار دارای حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد روغن است. ارزش غذایی این روغن بسیار بالا است و مصرف آن فواید بسیاری دارد.

به پسوریازیس کمک می‌کند:

روغن برنج پوست ملتهب را تحریک نمی‌کند و همین ویژگی، آن را برای استفاده بر نواحی مبتلا به پسوریازیس مناسب می‌کند. خواص ضد التهابی آن پوست را آرام کرده و خواص مرطوب کننده آن، آن را تسکین داده و هیدراته می‌کنند. روغن برنج به دلیل داشتن خواص قوی مرطوب کنندگی و قیمت پایین، مرطوب کننده مناسبی برای تمام بدن بوده و پوست بدن را هیدراته و نرم کرده و از آن محافظت می‌کند. روغن برنج برای پوست مرطوبی که تازه از حمام آمده عالی بوده و، چون به سرعت جذب می‌شود، لباس پوشیدن را سخت نمی‌کند. روغن برنج بیشتر شبیه به لوسیون است تا روغن.

خواص روغن برنج:

روغن برنج سرشار از ماده‌ای به نام اوریزانول است که یک آنتی اکسیدان و مقابله کننده با رادیکال‌های آزاد محسوب می‌شود و اثرات ضد پیری آن از ویتامین E. بیشتر بوده و منحصر به این روغن است. علاوه بر استفاده از این روغن برای پوست و مو می‌توانید آن را بخورید که در این صورت بهره زیادی از آن می‌برید و از درون بر پوست تاثیر می‌گذارد.

روغن برنج دارای ترکیب بسیار مفیدی از اسید‌های چرب تغذیه کننده پوست است:

میریستیک اسید ۰.۶٪

پالمیتیک اسید ۲۱.۵٪

استئاریک اسید ۲.۹٪

اولئیک اسید (نوعی اسید چرب امگا۹) ۳۸.۴٪

سید (LA، نوعی اسید چرب امگا۶) ۳۴.۴٪

آلفا- لینولنیک اسید (ALA، نوعی اسید چرب امگا۳) ۲.۲٪

سرشار از اسکوالان است:

اسکوالان ماده‌ای است که ۱۲٪ سبوم (چربی پوست) انسان را تشکیل می‌دهد. این ماده ضروری در کبد تولید می‌شود، اما تولید آن با افزایش سن کاهش می‌یابد. بعد از سن ۳۰ سالگی کبد اسکوالان کمتری تولید می‌کند به همین دلیل است که پوست افراد مسن با مشکل خشکی مواجه می‌شود. یکی دیگر از فواید اسکوالان برای پوست‌های پیر، کاهش لکه‌های پیری است.

آنتی اکسیدان‌های قوی دارد:

روغن برنج حاوی سه آنتی اکسیدان قوی (توکوفرول، توکوترینول و اوریزانول) است که برای محافظت از سلول‌های بدن در برابر اثرات آسیب‌زای رادیکال‌های آزاد به کار می‌روند.

حاوی کوآنزیم Q۱۰ یا (CoQ۱۰) است:

کوآنزیم Q۱۰ ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود، اما مانند اسکوالان، تولید آن بعد از سن ۳۰ سالگی کاهش می‌یابد. عوامل دیگری که در تولید کمتر CoQ۱۰ نقش دارند، برخی دارو‌ها و استرس هستند. CoQ۱۰ در سلامت پوست نقش مهمی ایفا می‌کند. اول، برای تولید انرژی بیولوژیکی درون سلول‌ها ضروری بوده و دوم این‌که یک آنتی اکسیدان است.

زمانی که میزان CoQ۱۰ در بدن کاهش می‌یابد، توان سلول‌ها در تحمل استرس‌های محیطی و بیولوژیکی کاهش یافته و سرعت بازسازی آن‌ها کاهش می‌یابد. CoQ۱۰ یکی از دقیق‌ترین معیار‌های بیولوژیکی پیری محوب می‌شود، زیرا کاهش آن با فرآیند پیری در ارتباط است.

با استفاده از روغن برنج که منبعی از CoQ۱۰ است، شما به تقویت آن مواد که میزان‌شان در حال کاهش است کمک می‌کنید که به معنای این است که پوست شما محافظت بهتری در برار رادیکال‌های آزاد عامل پیری داشته و توانایی خود برای تولید میزان مناسب کلاژن و الاستین بازمی‌یابد. چون CoQ۱۰ یک مولکول کوچک است می‌تواند به راحتی در پوست نفوذ کند، بنابراین استفاده موضعی از محصول حاوی CoQ۱۰ تاثیر خوبی دارد.

ضد التهاب است:

روغن برنج خواص ضد التهابی دارد که پوست تحریک شده را آرام کرده و با کاهش قرمزی و تورم، ظاهر پوست را بهتر می‌کند.

پوست چرب را چرب‌تر نمی‌کند:

اگرچه روغن برنج یک مرطوب کننده قوی است، اما پوست را چرب نمی‌کند؛ و به دلیل داشتن اسکوالان، به پوست چرب کمک می‌کند تا چربی کمتری تولید کند. امتیاز بزرگی است!

منافذ پوست را نمی‌بندد:

روغن برنج غیر کامدوژنیک است، بنابراین نگران بسته شدن منافذ و ایجاد لکه یا آکنه نباشید.

پوست خشک را مرطوب می‌کند:

روغن برنج عمیقا به پوست خشک نفوذ می‌کند تا رطوبت آن را برگردانده و منافذ آن را بسته نگه دارد. خواص ضد التهابی آن قرمزی و تحریک پوست که معمولا با پوست خشک همراه هستند را کاهش داده و پوست را هیدراته، نرم و صاف می‌کند.

پوست را پاکسازی می‌کند:

روغن برنج علاوه بر این‌که یک مرطوب کننده موثر است، می‌تواند پوست را نیز پاکسازی کند، یعنی می‌توانید یک بطری روغن برنج را جایگزین دو محصول کنید.