خواص کلم چینی یا بوک چوی برای پسوریازیس و اگزما
خواص کلم چینی یا بوک چوی برای پسوریازیس و اگزما

خواص ضد باکتریایی و التهابی بوک چوی به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس کمک می کند. مقادیر بالای ویتامین K موجود در بوک چوی باعث بهبودی سریع تر زخم های پوستی می شود.

کلم چینی یا بوک چوی بوک چوی دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می باشد و با پاک سازی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. خواص ضد باکتریایی و التهابی بوک چوی به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس کمک می کند. مقادیر بالای ویتامین K موجود در بوک چوی باعث بهبودی سریع تر زخم های پوستی می شود. سلنیوم موجود در بوک چوی با افزایش تولید لنفوسیت های T به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های ایمنی را کاهش می دهد.

جوان سازی پوست صورت:

مقادیر بالای ویتامین C موجود در بوک چوی با افزایش کلاژن پوست برای درمان چین و چروک پوست مفید بوده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

لاغری و کاهش وزن:

کلم بوک چوی یکی از انواع سبزیجات کم کالری بوده و چون مقادیر بالایی فیبر دارد با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

دیابت و قند خون:

برخی مطالعات نشان داده که مصرف انواع کلم ها از جمله کلم بوک چوی به تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

معده و دستگاه گوارش:

در طب سنتی چینی از بوک چوی برای درمان زخم معده، یبوست، اسهال و سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود.

روماتیسم و آرتروز:

بوک چوی یک منبع کولین است که به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و برای پیشگیری و درمان آرتروز و روماتیسم مفید می باشد.

افراد مبتلا به کم کاری تیروئید بهتر است از مصرف بوک چوی خام اجتناب کنند:

کلم بوک چوی خام حاوی آنزیم میروسیناز می باشد که می تواند با جلوگیری از جذ ب ید عملکرد تیروئید را مختل کند به همین دلیل افراد مبتلا به کم کاری تیروئید بهتر است از مصرف بوک چوی خام اجتناب کنند.

ارزش غذایی کلم چینی پخته شده (۱۰۰ گرم):

کالری : ۱۲

چربی : ۰٫۲ گرم

کربوهیدرات : ۱٫۸ گرم

پروتئین : ۱٫۶ گرم

فیبر : ۱ گرم