درماتیت پلک ناشی از درماتیت آتوپیک (اگزما) یا پسوریازیس
درماتیت پلک ناشی از درماتیت آتوپیک (اگزما) یا پسوریازیس

درماتیت پلک یک بیماری شایع است که باعث خشکی، خارش و تحریک پوست روی پلک یا اطراف آن می شود. این اصطلاح ممکن است به اگزما، پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک در پلک ها اشاره داشته باشد. هنگامی که علت آن آلرژن یا تحریک کننده باشد، به این بیماری درماتیت تماسی پلک گفته می شود. پلک […]

درماتیت پلک یک بیماری شایع است که باعث خشکی، خارش و تحریک پوست روی پلک یا اطراف آن می شود. این اصطلاح ممکن است به اگزما، پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک در پلک ها اشاره داشته باشد. هنگامی که علت آن آلرژن یا تحریک کننده باشد، به این بیماری درماتیت تماسی پلک گفته می شود.

پلک های خود را مرطوب کنید. کرم های مرطوب کننده می توانند خشکی و خارش را برطرف کنند. انواع مختلفی از کرم ها با نسخه و بدون نسخه در دسترس است. آنها برای درمان درماتیت خفیف بسیار موثر هستند.

از مهارکننده های کلسینورین استفاده کنید. این دارو برای درمان اختلالات التهابی، از جمله درماتیت آتوپیک و پسوریازیس استفاده می شود.

برای درمان التهاب و کاهش خشکی می توان کرم های پایه استروئیدی را مستقیماً روی پلک ها زد. برای موارد شدیدتر درماتیت یا اگزما، می توان کورتیکواستروئیدها را به صورت قرص مصرف کرد. نوع دارو به شدت علائم بستگی دارد.

افراد باید کرم های کورتیکواستروئید را با احتیاط استفاده کنند زیرا در صورت استفاده طولانی مدت ممکن است برخی از اثرات خود را از دست بدهند. در صورت استفاده طولانی مدت هنگامی که در نزدیکی چشم استفاده شود، خطر گلوکوم وجود دارد .

قرص های کورتیکواستروئید برای شدیدترین علائم تجویز می شوند، زیرا عوارض جانبی آنها می تواند جدی باشد. عوارض احتمالی مصرف آنها شامل فشار خون بالا، دیابت و پوکی استخوان است.