درمان های جایگزین در مراحل اولیه آرتریت پسوریاتیک
درمان های جایگزین در مراحل اولیه آرتریت پسوریاتیک

در مرحله اولیه بیماری آرتریت پسوریاتیک، درمان جایگزین کاملاً موجه است. این شامل دنبال کردن یک رژیم غذایی برای کاهش تظاهرات پسوریازیس و داروهای ضد درد و التهاب در مفاصل است.

در مرحله اولیه بیماری آرتریت پسوریاتیک، درمان جایگزین کاملاً موجه است. این شامل دنبال کردن یک رژیم غذایی برای کاهش تظاهرات پسوریازیس و داروهای ضد درد و التهاب در مفاصل است. به بیماران توصیه می شود که به صورت جزئی مصرف کنند اما اغلب از مصرف غذاهای زیر جلوگیری می کنند:

شکلات و الکل؛

قهوه و چای قوی؛

چربی های حیوانی؛

غذاهای دودی و تند

پلی آرتریت پسوریازیس با تغییرات التهابی شدید در مفاصل به همراه تشدید پسوریازیس یا بدون آن – درمان با روش پالس درمانی با داروهایی مبتنی بر متیل پردنیزولون (metipred ،methylprednisolone ،cortinef) دگزامتازون یا پردنیزولون. دوزهای این داروها باید تا حد ممکن برای سرکوب التهاب باشد.

بر روند پسوریازیس تأثیر نمی گذارد، اما باعث کاهش تغییرات التهابی در مفاصل می شود. به عنوان داروهای نسلهای قدیمی (دیکلوفناک، اورتوفن، نمیمسیل) و داروهای جدید انتخابی (ملوکسیکام، موتالالیس، روموکسیکام) استفاده می شود.

گلوکوکورتیکوئیدهای کوتاه مدت یا طولانی مدت (هیدروکورتیزون، کنالوگال، دیپسپان) می توانند به مفاصل بزرگ تزریق شوند. بعضی اوقات آنها به معرفی سیتوستاتیک (متوترکسات) متوسل می شوند.

علاوه بر مالش، کمپرس و حمام، طب سنتی توصیه می کند که به رژیم غذایی رعایت کنید. یک رویکرد منظم در درمان آرتریت پسوریاتیک، کلید موفقیت در مبارزه با تشدید است.

مهمترین مؤلفه در درمان آرتروز پسوریاتیک ورزش درمانی است. بیمار می تواند انتخاب کند که در کلاس ها شرکت کند. این می تواند یک مراجعه به درمانگاه یا انجام مجموعه ای از تمرینات در خانه باشد.