درمان های موثر برای خارش زیر بغل و خلاص شدن از پسوریازیس آن
درمان های موثر برای خارش زیر بغل و خلاص شدن از پسوریازیس آن

جوش قرمز و خارش زیر بغل احتمالا نشانه ای از پسوریازیس معکوس است. متاسفانه، درمان پسوریازیس معکوس در زیر بغل مشکل است زیرا مناطق زیر بغل مستعد ابتلا به سوزش و عرق کردن است.

جوش قرمز و خارش زیر بغل احتمالا نشانه ای از پسوریازیس معکوس است. متاسفانه، درمان پسوریازیس معکوس در زیر بغل مشکل است زیرا مناطق زیر بغل مستعد ابتلا به سوزش و عرق کردن است. خارش زیر بغل ناشی از پسوریازیس اغلب با بثورات پوستی، برجستگی قرمز، تورم، التهاب، خشکی و پوسته پوسته شدن همراه است. این موارد باعث می شود شما سعی کنید برای رهایی از خارش زیر بغل خاراندن شدید این نواحی را انتخاب کنید این در حالی است که این خارش می تواند منجر به عفونت شود. داروهای خانگی موثری برای درمان خارش زیر بغل و خلاص شدن از پسوریازیس آن وجود دارد با ما همراه شوید تا در ادامه مطلب راه های درمان این خارش را بدانید.

تشدید پسوریازیس با اصلاح زیر بغل:

اگر بیماران پسوریازیس زیر بغل خود را با تیغ ریش تراشی اصلاح می کنند زمینه را برای خارش و ایجاد ضایعه فراهم کرده اند. این کار حتی ممکن است موجب سوختگی بعد از اصلاح شود. یکی از بهترین راه ها برای رهایی از خارش پس از اصلاح در بیماران پسوریازیس استفاده از ماشین ریش تراش به جای ژیلت ها است.

این نیز مهم است که مطمئن شوید پس از اصلاح، زیر بغلتان به خوبی مرطوب می شود. برای این کار ساده ترین راه این است که زیر بغلتان را در حمام اصلاح کنید و بعد از حمام مقدار کمی روغن نارگیل یا روغن جوجوبا را برای کمک به مرطوب سازی پوست و جلوگیری از خارش به زیر بغل خود ماساژ دهید.

پسوریازیس و التهاب زیربغل ها:

پسوریازیس می تواند زیر بغل را ملتهب و عفونی کند، که در این صورت درد در زیر بغل حس می شود و یا آسیب دیدگی و ملتهب شدن عضلات، تاندون ها و اعصاب در زیر بغل، ناراحتی یا درد در ناحیه زیر بغل را به وجود آورد.

اگر شما از پسوریازیس رنج می برید، استرس می تواند خارش زیر بغل را بدتر و بدتر کند. یک مطالعه در مورد اثرات استرس بر پسوریازیس نشان داد که سطح اضطراب بالا، باعث خارش می شود.

آلوئه ورا یا هیدروکورتیزون:

آلوئه ورا می تواند به تسکین خارش زیر بغل در بیماران پسوریازیس کمک کند. تحقیقات نشان داده است که آلوئه ورا را می توان به عنوان کرم ۱% هیدروکورتیزون استفاده کرد. متخصصین پوست معمولا کرم هیدروکورتیزون را برای کاهش خارش، تورم، التهاب، خشکی و حتی فولیکولیت توصیه می کنند.

بلغور جو دوسر برای درمان پسوریازیس زیر بغل:

برای رهایی از خارش زیر بغل ناشی از پسوریازیس می توانید از بلغور جو دوسر استفاده کنید. بلغور جو دوسر دارای خواص بسیاری است که می تواند به شما برای خلاص شدن از بثورات و پوسته پوسته شدن پوست کمک کند. متخصص پوست، دکتر دبرا جالیمان توصیه می کند برای حصول نتایج موثر در وان حاوی بلغور جو دوسر بخوابید. شما باید در حدود ۲ فنجان بلغور جو دوسر را به وان حاوی آب گرم اضافه کنید و برای رهایی از هر خارشی بر روی پوست حداقل ۲۰ دقیقه در وان دراز بکشید.