درمان و کنترل بیماری آکنه یا جوش و پسوریازیس با طب سوجوک
درمان و کنترل بیماری آکنه یا جوش و پسوریازیس با طب سوجوک

طب سوجوک برای درمان بیماری و دردها از طریق کف دست و پا و گوش اقدام می کند. سوجوک درمانی از روش های طب کره ای و روسیه است که چون کف دست و پای بدن را منطبق با تمام اعضای داخلی می داند.

طب سوجوک برای درمان بیماری و دردها از طریق کف دست و پا و گوش اقدام می کند. سوجوک درمانی از روش های طب کره ای و روسیه است که چون کف دست و پای بدن را منطبق با تمام اعضای داخلی می داند.

در طب سوجوک درمانی، بیماری از طریق تحریک نقاطی در دست‌وپا درمان می‌شود. معمولاً با سوزن‌های خیلی ظریف و بی درد در نقاطی از کف دست‌وپا می‌توان ارگان یا عضو و یا غددی که هورمون‌های موردنیاز بدن را تولید می‌کنند، تحریک کرد. تا انرژی‌ها به گردش درآیند و با برطرف کردن گیرهایی در مسیر حرکت آن‌ها به درمان موردنظر دست پیدا کنیم و بعد از چند جلسه تغییرات درمانی خود را کاملاً ملموس احساس می‌کنیم.

در زبان کره‌ای، su به معنای دست و jox به معنای پا است و در طب سوجوک درمانی، همان‌گونه که از نام آن پیداست، عمدتاً درمان ها از طریق دست‌وپا صورت می‌گیرد. سوجوک درمانی به علت اثر درمانی سریع در سندرم دردها به‌عنوان روشی ایده آل شناخته‌شده است. در طب سوزنی چین روی تمام قسمت‌های بدن کار می‌شود،

ولی پروفسور Park معتقد است که نقاطی از بدن (ازجمله کف دست‌وپا) اهمیت بیشتری دارند. وی اسم این نواحی را سیستم انطباق گذاشت.

سیستم انطباق در طب سوجوک درمانی یا طب سوزنی کره‌ای چیست؟

تمام اعضای مختلف سازندهٔ بدن در نقاطی منعکس می‌شوند که به آن سیستم انطباق می‌گویند. در سیستم انطباق هر ارگان و هر عضو در ناحیه‌ای مشخص می‌شود. به‌عنوان‌مثال: چنانچه ارگانی مانند چشم عملکردش مختل شود، این اختلال را به سیستم انطباق اطلاع می‌دهد.

در سیستم انطباق، نقاطی به نام نقاط انطباق وجود دارد که محل تمرکز اطلاعات هستند و می‌توان با استفاده از وسایلی این نقاط حساس را پیدا کرد. در صورت دسترسی به این نقطهٔ حساس، درواقع به آن ارگان دست‌یافته‌ایم و وقتی روی این نقاط کار می‌کنیم، موجی به سمت آن ارگان خاص می‌رود.

سیستم‌های انطباق روی دست‌ها، پاها، روی گوش و حتی روی زبان وجود دارند. در تمام سیستم انطباق اطلاعات مربوط به کارکرد ترجمان‌ها یافت می‌شود. نقاط انطباق وقتی حساس می‌شوند که اختلال عملکرد در ارگان داشته باشیم.

معرفی قسمت‌های انطباق بدن یا نقاط مرتبط برای درمان در طب سوجوک یا طب سوزنی کره‌ای در سیستم انطباق زبان ما، سر انسان در ناحیهٔ نوک زبان منطبق می‌شود و مشکلات آن ازجمله سردردها یا مشکلات روانی با نوک زبان درمان می‌شود.

حتی اگر کسی این مشکلات را هم نداشته باشد برای پیشگیری و گردش خون بهتر است گاه نوک زبان را با دندان تحریک کند.

تاریخ کاربرد سوجوک درمانی:

به دنبال تاریخ ۳ هزار ساله طب سنتی چین، دکتر تائو وویو روش طب سوزنی کره ای را ابداع کرد تا در آن تنها با انجام درمان بر روی کف دست و انگشت ها، بتوان تمام بدن را درمان کرد.

از آن زمان تاکنون این روش درمانی مورد بررسی و مطالعات بسیاری در چین قرار گرفته است. پس از آن در سال ۱۹۸۷ دکتر یو این روش درمانی را به ایالات متحده آمریکا برد و متخصصین و جامعه پزشکی آن جا شروع به تحقیق و مطالعه بر روی این روش کردند.

در نتیجه این شیوه طب سوجوک به یک روش درمانی محبوب تبدیل گشت که بیماران بدون نیاز به اتلاف وقت زیاد می توانستند از مزایای آن برای سلامتی خود بهره مند شوند.

درمان با طب سوجوک از طریق کف دست ها:

سوجوک درمانی دست نیز همانند طب سوزنی گوش و طب سوزنی خود درمانی بر اساس نظریه بی نظمی (Fractal theory) توسعه یافته است. این نظریه شامل این مفهوم می شود که بدن انسان از تکه ها و بخش هایی تشکیل شده که نشان دهنده کلیت آن است. (به طور مثال گوش نشان دهنده کل بدن انسان در یک جزء کوچک است). در طب سوجوک درمانی ، تمام بدن انسان در دست او تجسم می شود. در ادامه مثال هایی در این مورد آورده شده است:

شصت دست نماینده کبد است

انگشت اشاره نماینده قلب است

انگشت میانی نماینده طحال بوده

انگشت حلقه (چهارم) نماینده ریه

و انگشت کوچک نماینده کلیه می باشد

بسته به نوع بیماری، دکتر سوجوک درمانی می تواند بر روی یک انگشت یا بیشتر تمرکز کرده و بسته به نیاز بیمار با استفاده از گرما، سرما، فلز، آتش یا آب اقدام به درمان او کند. برای اختلالات دیگر ممکن است پزشک طب سوجوک بر روی کف دست نیز درمان انجام دهد.

بعضی از بیماری‌های قابل‌درمان با طب سوجوک درمانی:

در سوجوک تراپی هم مانند سایر مکاتب طب کل‌نگر این بیماری نیست که مورد درمان قرار می‌گیرد بلکه بیمار است که تحلیل و بررسی‌شده و تبادلات ازدست‌رفته خود را بازمی‌یابد. از آنجاکه بیماری نتیجه همین عدم تعادل‌هاست، با بازگشت تعادلات بیمار، بیماری هم رخت برمی‌بندد.

درمان چاقی عمومی و موضعی، برای درمان چاقی‌ که در اثر عدم کارکرد صحیح هورمون‌های بدن و استفاده از قرص‌های هورمونی ایجادشده است

اختلالات سیستم گوارش ( سندروم IBS، گاستریت و زخم معده، علائمی مانند نفخ و ریفلاکس و ترکش کردن معده)

درمان و کاهش زیاد دردهای حاد و مزمن مانند سردرد، میگرن، کمردرد و دردهای ناشی از آرتروز و روماتیسم

تنظیم و رفع علائم بیماری دیابت

درمان و کنترل بیماری آکنه یا جوش و پسوریازیس

درمان و کاهش بیماری های اعصاب و روان شامل افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب

درمان و کاهش بیماری های زنان شامل مشکلات قائدگی، کیست تخمدان، اندومتریوز، یائسگی زودرس و در نهایت درمان نازایی زنان و مردان که به همراه IVF اثرات سریعتر تا ۳۰ درصد دارد.