درمان پسوریازیس و اگزما با جوشانده برگ گیاه گاو زبان
درمان پسوریازیس و اگزما با جوشانده برگ گیاه گاو زبان

ساقه و برگ های گیاه گاو زبان با پرزهای درشت و تیغ دار پوشیده شده و گل های آن ستاره ای شکل و معمولا به رنگ آبی روشن و گاهی صورتی یا سفید می باشند.

ساقه و برگ های گیاه گاو زبان با پرزهای درشت و تیغ دار پوشیده شده و گل های آن ستاره ای شکل و معمولا به رنگ آبی روشن و گاهی صورتی یا سفید می باشند. طعم گیاه گل گاو زبان نمکی و بویی شبیه خیار دارد در حالی که گل های آن شیرین مزه هستند.

گل گاو زبان ایرانی و گیاه گاو زبان اروپایی متفاوت هستند:

گل گاو زبان ایرانی و گیاه گاو زبان اروپایی متفاوت هستند، گل گاو زبان ایرانی گل های درشتی دارد و تنها از گل های آن استفاده می شود در حالی که گیاه گاو زبان گل های ریزی داشته و علاوه بر گل از ریشه و ساقه آن نیز استفاده می شود. گیاه گاو زبان در ایران به نام گل گاو زبان نیز شناخته شده است. در ادامه با سایت درمانی پسوریازیس همراه شوید تا با خواص دارویی گل گاو زبان اروپایی برای سلامتی و طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان آشنا شده و درباره ارزش غذایی و مضرات این گیاه بیشتر بدانیم.

درمان پسوریازیس و اگزما:

گل گاو زبان سرشار از ساپونین ها و تانن ها است و برای درمان مشکلات پوستی همچون پسوریازیس، اگزما، بثورات پوستی و آفتاب سوختگی و کاهش التهاب و تسکین درد ناشی از آن ها مفید می باشد.

کافیست ۱ فنجان برگ گیاه گاو زبان را در ۳ فنجان آب جوش بریزید و روی آن را به مدت ۱۰ دقیقه بپوشانید. بعد از خنک شدن، آن را از صافی عبور داده و با استفاده از پنبه یا اسپری روی مناطق آسیب دیده اعمال کنید.

مرطوب کننده پوست:

گل گاو زبان یک مرطوب کننده عالی است و برای درمان رگ های واریسی اثر مثبت دارد.

کافیست ۱ فنجان از برگ های گل گاو زبان را در ۳ فنجان خامه اضافه کرده و ۱ کپسول ویتامین E به آن اضافه کنید و روی پوست اعمال کنید.

تنظیم سیستم ایمنی بدن:

گل گاو زبان حاوی پلی فنل ها، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی همچون مس و آهن است که همگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشند.

آرامبخش قوی:

گل گاو زبان حاوی نیاسین و اسید نیکوتین است که دارای خاصیت آرامبخشی بوده و به کاهش استرس، آشفتگی اعصاب، اضطراب و درمان افسردگی و نوسانات خلق و خو کمک می کند.

کاهش درد و التهاب در بدن و آرتریت روماتوئید:

گل گاو زبان باعث بهبود عملکرد غده آدرنالین شده و ترشح کورتیزون را افزایش می دهد که برای کاهش درد و التهاب در بدن و آرتریت روماتوئید مفید می باشد.

توجه:

تاکید می شود در این مطلب به بررسی خواص گیاه گاو زبان پرداخته شده، خواص این گیاه با گل گاو زبان ایرانی متفاوت می باشد و نباید آن ها را با هم یکسان در نظر گرفت.

عوارض جانبی و مضرات گل گاو زبان:

مصرف گل گاو زبان در دوران بارداری توصیه نمی شود.